Gick upp 06.00 idag. Var astrött o funderade starkt på att skita i jobbet o sova vidare :P Men t slut släpade jag mig upp o tog spårvagnen ner t resecentrum.
Tåget skulle gå 07.15, jag  var där 7.00 o hämtade ut min biljett, satte mig ner o chillade o kollade på allt lustigt folk som var där. Det var smockat med folk! Strax innan tåget skulle komma gick jag ut o ställde mig vid spår 7A. Då ändrades tiden för ankomst t 07.20. Jahopp, jag stod där o frös. Sen ändrades tiden igen, 07.30. Amen va fan, nu går jag in igen ist för att stå där o frysa. Så jag gick in o satte mig i väntsalen igen. Där var det en hel del irriterat folk eftersom flera tåg var inställda o nästan alla tåg var försenade. Det hade hänt nått me spåren lr vad det var.
När klockan var halv så gick jag ut igen o då rullade tåget in efter ett tag. Jag hittade min plats o slog mig ner. Då ropade dom i högtalarna att dom var tvugna att hjälpa nått annat tåg bakom med att låsa vagnar o skit så vi skulle stå där ett tag. Jaha, skitkul. När vi väl började åka sen så sa dom att vi var 28 minuter försenade. Jag hade ett annat tåg att passa sen i flemingsberg, men d var ju bara att glömma..
Jag satte på mig hörlurarna med bra musik o borrade ner mig i sätet. Men fan va kallt det var! Jag drog över mig jackan som ett täcke men d var fortfarande svinkallt! Efter ett tag somnade jag iaf. Jag sov lite till o från på resan o tillslut så var vi framme i flemmingsberg. Där hade jag aldrig vart förr så det var bara att försöka hitta t rätt perong o åka vidare t Tumba.
Efter en lång arbetsdag så guidade Johan mig åt Liljeholmen där jag skulle bo. Så jag hittade iaf dit. Sen kom problemet. Jag hade ingen aning om vart hotellet skulle ligga.. Jag frågade folk efter Liljeholmens stadshotell men ingen viste ens vad det var. Nehe.. Jag kollade mailet igen o hittade iaf en adress o frågade på nytt folk. Jag blev då visad upp mot ett berg o så sa han åt mig att det var långt att gå så jag borde ta bergshissen. Va fan e en bergshiss?! Den skulle iaf gå från t-banan så jag gick in där o fråga o fick hjälp me att hitta dit, han ritade en karta åt mig. Hahahahaha :P jättefin
Jag hittade iaf t hissen o jaa, d va en hiss som gick inne i berget. När jag kom ut högst upp så var det inte lika kul längre. Jahopp, vart ligger hotellet nu då.. Började gå åt ett håll o vips så låg hotellet där :P Men då var dörren låst istället. Jaha.. nu då? Då kom det en kille som skulle in så jag hängde på han o kom tslut upp t hotellet. Jag checkade in o tjejen i kassan ba "ja d blir 1090:-" What?! Jaha då fick jag lägga ut det så länge för det var inte fakturerat. Fine. Då frågade jag om d ingick frukost. Men nee d hade jag inte, då fick jag lägga t 60:- per dag. Men va faan, seriöst! Jaja, jag kunde bestämma mig på morgonen om jag skulle ha nått sa hon.
Mina tankar på att bo på ett stadshotell, d lät ju ganska nice. Så jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig men när jag gick in i rummet så började ja bara garva. Asså d va asfint faktiskt men ingen toalett lr dusch, inte ens en tv! Nehe okey, lite kallt men jag klarar mig tänkte jag så gick jag o fråga efter köket. Jag hade köpt en färdig frysmat som jag skulle värma o käka. Jag hittade köket o gick in, okey inte så stort men d fanns en micro iaf.
Jag värmde min mat o slog mig ner vid en trevlig elektriker som hade bott här i 3 månader, stackars han! Men han var trevlig så jag fick sällskap vid maten iaf. Sen sprang det även en engelsk talande kines in o ut där oxå, han var tydligen ingenjör. Men jag lärde mig sen att man inte ska titta på när andra diskar, för då vill man fan inte äta på tallrikarna sen. Kinesen använde disktrasan att diska med! Usch fy faaan va äckligt!
Nee nu sitter ja iaf i mitt fina rum o äter mammas hembakade lussebullar o dricker julmust. Firar Lucia i min ensamhet på ett litet kallt hotellrum nånstans långt åt faaan..




Trevlig Lucia!

1 kommentarer

Storasyster

14 Dec 2010 15:24

Nae stackare. Vad du råkar ut för hela tiden! Du skulle ha snott filmerna från mig så du har nåt att se på där uppe i din ensamhet. kram!

Kommentera

Publiceras ej