I lördags var det kulturnatten o det var dags för mig att vara hårmodell :)
Så min dag började med att ja kravlade mig upp ur sängen 08.00. Lite halvt illamående drog ja mig in i duschen  o gjorde mig sen iordning för att gå iväg t spårvagnen o åka ner t Style Station.
Kom lite försent men d gjorde inte så mycket, så sen sattes d igång me en jäkla massa smink. Valde lite mörkare o ganska mycket för att d skulle passa min rockiga look. Sen fixades håret o kläderna. Jag var nog typ klar från kl 12 nån gång o satt mest bara o väntade på att alla andra skulle bli klara oxå.
        
Men under tiden som ja vänta så blev ja fotad i källaren o i trappuppgång som ledde ner dit. D va roligt att leka modell o ena sekunden va arg o andra skulle man skratta på :P Men ja tror dom blev bra, d va vad han sa iaf. Har inte sett dom dock men skulle vilja d.
Vid 2-tiden så roade ja mig lite me att äta nån macka, va så himla trött så ja höll på att somna sittandes så tänkte att d va nog dags att äta lite för att vakna :P
Men vid 3-tiden så var det dags att fixa till sig lite igen o åka iväg till teatern o fota sig mera. Där fick vi oxå en varsin cheeseburgare eftersom några tjejer typ va svimfärdiga för dom inte hunnit äta någe. Sen var d bara pallra sig vidare t folkparken. Dit fick vi gå! D va svinkallt o man fick en aning ont i fötterna av skorna. Folk på vägen kolla på oss väldigt lustigt där vi gick 6 tjejer i extrema kläder, varav en var en ängel :P
Vi stannade iaf efter djurkyrkogården. Där fick vi ställa upp oss på gräset, klackarna sjönk ner som fan o d va svårt att hålla balansen, o där skulle vi stå blixtstilla o hålla i ett varsitt fotografi på oss medans fotografen filmade oss. D va oxå ganska iriterande att ha myggor runt omkring n som sög blod här o var som man bara ville smälla t men fick ju inte eftersom man inte fick röra sig! Iaf så fick vi även gå över t några andra träd o filma o fota oss där me, sen blev vi hämtade o körda tbax t Style Station.
Jag är ju inte direkt van heller att använda lösögonfransar så dom irriterade mitt ena öga oxå som vägrade sluta rinna, asjobbigt. Så mitt smink fick ju bättras på en del då.
      
Sen fick vi öva på hur vi skulle gå på visningen. D va lite awkward i början men sen vart d bättre :P
O nu va klockan typ 7 nånting så då var d bara äta lite nån macka till o sedan fixa håret ordentligt o se till så att allt var bra. Hela tiden gick d omkring folk utanför oxå som nyfiket titta in på oss. Inte diskret kan ja lova. Pensionärerna vinkade till oss o en kille t.o.m stanna o fota in med telefonen.
Röda mattan rullades ut o tillslut tändes marsallerna runtom o musik började spelas utanför så folket skulle lockas fram. Det funkade o nu blev d helt plötsligt en massa folk utanför o man hörde hur nervösa alla var o sa vilka dom kände utanför.
Så efter en lååång väntan så blev klockan helt plötsligt 21.00 o vi hade ställt upp oss på led i ordningen vi skulle gå i.
Musiken drog igång o vi gick..
  
Det var jäkligt kul! O man var helt slut efteråt. Jag hade ju lixom vart där från ca 9 på morgonen till ca 22 på kvällen. Men d va så jäkla kul så d var d värt att va trött o ha extremt ont i fötterna :)
 



Sexy And I Know It!

Kommentera

Publiceras ej