Nu har vi vart hemma i kalla Sverige i nästan två veckor! :)
Det var skönt att komma hem men d va helt underbart i Thailand oxå! :D

Jag o Sötis landade i Phuket o åkte vidare till färjan som tog oss t Phi Phi Island.
Kanonskönt väder att komma dit i! Det var väldigt varmt men ändå lite halvmulet så man kunde gå omkring med sin packning utan att smälta bort helt iaf :)
Vårt boende som vi kom till var kanonhärligt! En mysig liten bungalow uppe i träden och vi hade pool!
Vi hade 5 minuters gångväg till två olika stränder och där imellan så fanns det massa roliga shoppingstånd och mysiga matställen :)
Första veckan vi var där så gjorde vi oxå en varsin bamboo tatuering. Timmie gjorde en drake på benet och jag gjorde tre sköldpaddor som simmar på rad. Jag hade ju gjort en elefant så sist jag var i thailand så jag gjorde då min tatuering på foten under elefanten. Det gjorde svinont att göra på foten! :O
Fast jag får la skylla mig själv, tatueraren varnade mig att man e extra skänslig när man är gravid så att d kunde göra väldigt ont. Jo, han hade rätt :P

På dagarna slappade vi mest, antingen vid poolen eller stranden. Jag mådde ju inte så bra alla dagar så då var det jäkligt skönt att ha en pool man kunde börja dagen vid med en frukttallrik innan man gick vidare :)
Men på stranden kunde man hitta lite roliga saker. Folk med djur o Timmie åkte nån slags stor flytande stol efter en båt med två andra turister som vi mötte där. Såg jäkligt kul ut :P
På kvällarna så var det fullt ös ute vart man än gick. På gatorna stod d folk med apor o på stranden så var det eldshow, eldhopprep, eldlimbo o massa andra eldsaker :P
Efter ett par dagar så bytte vi boende till en strand lite längre bort som man fick åka longtail båt/taxi till.
Där var det jätte fint! Helt underbart att bada där och massagen där var den bästa jag nånsin fått!
Den stranden var väldigt liten däremot o det märktes att det var ett riktigt relax ställe.
Allting stängde klockan 22.00 och det fanns i stort sett ingen sprit. Så det var ett ställe för folk som gick upp tidigt o solade o badade hela dagen o sen sov tidigt.
Men där var det riktigt mysigt! Där kunde man verkligen bara njuta av varandra! <3

Efter ett par nätter där så flyttade vi tbax till första boendet. Vi letade runt efter andra ställen att bo på men allt var så dyrt o inget va lika billigt som första boendet så där stannade vi resten av vistelsen :)
Vi hittade även vårt favoritställe att äta på i närheten där oxå. Så där åt vi nästan varje dag minst en gång iaf.
En dag gjorde vi en heldagsutflykt med en segelbåt :)
Vi snorklade, matade galna apor på monkey beach, besöka gamla vikingagrottor o gick i land på The Beach, den stranden där filmen med samma namn utspelades. Jätte fin strand!

En annan dag när vi låg vid poolen så kom han som jobbade i recptionen fram till oss med ett papper o berättade att det var en speciell dag just då som bara inträffar en gång per år.
En dag man hedrade Buddha och frigjorde sin negativa energi genom att släppa ut en slags blomkonstverk som hette Phatong ut i havet, på så sätt fick man plats för positiv energi för ett helt nytt år.
Det var en jätte stor grej där med parader o tävlingar om vem som hade gjort störst o finast Phatong.
Så vi köpte en varsin Phatong och tände ett litet ljus som satt i den o släppte iväg den ut på havet i mörkret.
En sak som jag verkligen rekomenderar alla att testa på är Dr fish!
Fotbad med minipirayor som äter upp all död hud på dina fötter. Ja, fiskarna har inte fått tänder än så dom suger bort allt med läpparna o det kittlas som faaaan!!!!
Det var svinroligt! Man kunde inte sluta skratta så mycket kittlades det! :D
Vi har ätit en hel del god mat oxå under resan! Det får man inte glömma! :D

En sammanfattning av allt så kan man säga att vi bara har latat oss i två veckor o bara njutit av att komma ifrån allt här hemma ett tag :)
När vi skulle åka hem så vart det värre! Det roliga tog slut! :/
Dagen innan vi skulle åka så låg jag inne i bungalowen hela dagen o mådde skit! Det dåliga sat i sig lite den dagen vi skulle åka hem oxå så humöret var ju inte på topp o se fram emot en 12 timmars flygtur. Men man tröstade sig med att man skulle få komma hem t Maximiliam o få sova i sin egna säng.
O då självklart när vi satt där o väntade på att få checka in så fick vi beskedet om att vi inte fick åka hem den dagen, planet var försenat - en hel dag! :O
Så vi alla svenskar blev hämtade med buss o körda t ett hotell en timme därifrån. Vi behövde ju inte betala nått självklart o de bjöd på buffé o sånt så d va ju bra. Rummena var jätte fina oxå!
Så dagen efter så fick vi äntligen åka hem, efter att de ändrat vår flight tid sammanlagt tre gånger!
Väl hemma i Sverige så var det snökaos så piloterna viste inte ens om vi skulle få landa på Arlanda, men d fick vi iaf. O efter att planet kört fast i en snödriva på landningsbanan oxå så var vi äntligen framme efter mycket om o men! Men då hade vi ju hela vägen t Norrköping kvar oxå.
Så glad över att komma hem t sin egen lägenhet har ja inte varit nån gång i hela mitt liv tror ja! :P
Borta bra men hemma bäst säger man ju.. TRUE!

Men förutom flygresan dit o hem så var det en toppenresa! :D
Riktigt mysigt att komma hemifrån ett tag med den man älskar i två veckor, utan familj, jobb o massa annat att tänka på än varandra! <3