Jag åkte upp till Stockholm förra veckan på torsdagen för att träffa gamla jobbargänget! :)
Johan
skulle nämligen ha inflyttningsfest i lägenheten som han och Eva köpt.
Så jag gjorde mig iordning o satte mig på tåget upp. Hade världens beslutsångest innan vad jag skulle ha på mig. Jag är ju van vid att när man festar i Stockholm så har tjejerna små, korta, tajta klänningar lr kjolar på sig med hur mycket smink som helst. Men jag kände verkligen inte för att pressa ner min kropp i en liten tajt klänning såhär efter jul o nyår när man bara ätit skräp o svullat allt möjligt. Så jag tänkte att jag skulle chocka lite o ha på mig jeans!
Så jag hade på mig mina trasiga jeans (som jag hade på nyår), en tröja som var lite pösigare o hängde ner över ena axeln så min tattoo syntes och ett par skor med klack på. Skitsnyggt! Sminkade mig så mycket som jag brukar göra, det vill säga.. mascara och kajal.. och hade på mig mitt svarta armband med döskallar jag köpte på skogsröjet. Spraya håret lite gjorde jag oxå faktiskt :P 
Så nu var jag redo för fest!
Kom fram till Stockholm o d va snö där! :O Så jag gick som Bambi på hal is i mina klackar..
Gick in på systemet, gick o käkade på Kungshallen och åkte sedan hem t Johan o eva :)
Väl framme så var det jätte kul att träffa Johan, Eva o Kalle igen! Sen började även folket rulla in o då träffa ja hela gamla gänget igen. D roliga va ju att de flesta inte kände igen mig eftersom ja har förändrats ganska mycket sen sist :P
Det var jätte kul att träffa alla igen o ja vet att jag skulle ha ångrat mig om jag inte hade åkt upp men..
SKIT VA JA INTE PASSA IN DÄR! 
Asså d märktes på tjejerna att dom tyckte ja såg ut som ett freak lr nått! Men dom va inte heller vad jag hade förväntat mig! Jag hade ju som sagt räknat me tajta små klänningar o så.. inte.. ehm sådär fiiina tjejer..
Dom flesta hade på sig klänningar, men heltäckande från hals ner till armar o knän, med strumpbyxor under. O håret var uppsatt på sidan i nån fin tofs lr hårspänne. Dom hade ju försäg ganska mycket smink på sig men d va absolut inte fult utan som såg mer ut som små porslinsdockor :P
O grabbarna hade ju finstruken skjorta på sig o snygga byxor. Lite skillnad mot här när alla grabbar har jeans o ostruken skjorta lr helt enkelt bara en tröja.
O allt dom gjorde va så fiint! :P Nee men asså svårt att förklara men t skillnad mot mina fester där saker går sönder, folk skriker o spiller ut saker.. inget sånt där kan ja ju säga..
Fick oxå väldigt konstiga blickar när jag sa att jag var från Norrköping.
- Norrköping, va finns att göra DÄR?!
Dom hade dock hört att vi hade en jätte känd gayblubb här. Så dom sa att Norrköping va så känd över sin gayklubb. O medans ja satt o fundera på om vi ens hade nån gayklubb här så frågade dom oxå ifall jag med va gay. Kändes bra d där..
Jag kan faktiskt se varför dom såg mig som en alien lr någe när tjejerna där aldrig sett en tatuering ens förut, så dom förundrades över en killes tatuering på armen som såg ut att va konturerna av två fjädrar. Här kommer ja lixom me två väldigt synliga tatueringar på rygg o nacke o piercingar i örat o grejjer.. stackars flickor.. ja måste ju skrämt livet ur dom! :O
Iaf så gick vi ut tilslut, vid 1-tiden. Vi tog tunnelbana OCH taxi till PURE på typ stureplan.
Det kostade 140:- att gå in där och ytterliggare 30:- i garderob. Dom tog dock ej kort i garderoben så jag fick gå t baren o ta ut 100:- där oxå. Så jag tänkte att om jag pröjsat 170:- för att gå in där så borde d va bra! Stället såg ut som vårat Puls gör här, bara den skillnaden att Puls är 3 ggr så stort som Pure va! O musiken sög! D gick inte ens dansa till den, visst ibland kom d ju nån bra låt men mest fick man ju mest stå still för att va i takt med musiken! Jag kan ju säga att den som dansa mest på hela stället var ju DJ:en!
Men ja hade hyfsat kul där iaf. Efteråt, vid 3-tiden, så stog vi utanför i kylan för att några hungriga åt korv. Vi stod säkert där i en kvart innan alla insåg att ingen sportbar va ju öppen nu så dom inte kunde gå nånstans o se hockeyn som va på tv. Men då kom ju min förra teamleader på att han bodde ju bara 10 minuter därifrån. Så hela gänget, 7 pers som va kvar då, gick hem till honom. D kändes dock som 30 minuter i den kylan! Men d va längre än 10 minuter kan ja lova!
Yippi! Där såg vi på hockey! Woop WOOP!
Men klockan 5 gav Eva upp o ringde taxi o precis när taxin kom o vi reste på oss så gjorde Svergie mål! Så vi hann se klart matchen oxå som Johan ville :P  
Sen åkte vi hem t Johan o Eva igen o jag fick äntligen sussa så sött på deras soffa! :D
Dagen efter
hann jag vakna o säga hej då t Johan o sen åkte ja hem t underbara Norrköping igen!



Aa kanske inte riktigt va dom hade på sig but you get the point ;)




Home Sweet Home

Kommentera

Publiceras ej