Jag jobbade förra veckan i torsdags på Media Markt här i Norrköping och på fredagen i Linköping på Elon.
Gräddade våfflor, det va ju våffeldagen på söndagen :)

På Media Markt var det ganska mycket folk, lr iaf senare på dagen mot kvällen om man säger, så där var det riktigt kul faktiskt.
Jobbigt var det ju när jag började för det är ganska rörigt där nu när dom bygger om så d va ju folk där som typ tvätta mattorna me stora maskiner så jag fick ju flytta mitt bord hit o dit.
Men sen rulla det på :)

På fredagen i Linköping däremot så hittade jag till en början knappt dit!
Hade ju lixom ingen exakt adress utan bara ett gatunamn. Så jag fick ju åka till den gatan o sen försöka leta efter butiken där nånstans. Insåg efter en lång åkbit åt ena hållet på den gatan att det förmodligen inte va åt det hållet eftersom vägen tog slut. Så jag fick vända o åka tillbax o då såg jag några skyltar :P
Inte lätt!!!
Väl framme så möttes jag av skit trevlig personal iaf.
Fick stå vid ingången i ett visningskök dom hade där. Jättefint!
Så jag packade upp o fixade iordning allt o gräddade lite våfflor. Personalen blev så glada då dom fick äta :P
Sen fick jag snabbt ganska tråkigt eftersom d inte va några kunder där.
D va helt dött typ hela dagen!
Jag fick ju grädda våfflor ändå för att det ska finnas nygräddade våfflor tills det kommer in folk, så när våfflorna kallnade så fick jag kasta dom o grädda nya :/
Så d va inte så kul, men d positiva va ju att jag kunde ju gå ut i solen o sätta mig på bilen o njuta ett tag o ta långlunch ute i d fina vädret o sånt :P

Jag demade ju då våffeljärn från OBH-Nordica o va meningen att försäljningen skulle öka.
Det gjorde den ju iaf kan man ju säga.
Men d bästa av allt...
Jag fick behålla våffeljärnet!!! :D
Riktigt snällt av dom! Sprillans nytt våffeljärn värde ca 600:-.
D va ett riktigt bra järn oxå!
Man bugar o bockar!






Våffeldags!

Kommentera

Publiceras ej