I tisdags så var jag o Timmie på en föräldraförberedelse kurs.
Det var första kursen, man går tre gånger.
Det var intressant faktiskt men lite segt. Bra information dock o man förstod lite mer hur bebisen vrider sig i kroppen när den ska ut och hur allt funkar invändigt då.
Vi fick även se en film om några som skulle föda, hur paren hanterade allt på förlossningen.
Tror att den filmen var bäst för männen för där fick dom se hur stor deras roll är i det hela bara just att finnas där o stötta kvinnan :)
 
 
Måste påpeka att jag kände mig SMAL för första gången på länge! :D
Jag förstår nu varför folk hela tiden blir så förvånade över hur "smal" jag är när jag säger hur långt gången jag är just nu.
Om man jämför mig med de andra 5 gravida tjejerna som var där så var det stor skillnad!
O då var vi alla beräknade ungefär samtidigt. Den som skulle ha tidigast var ca 2 veckor innan mig.
Men skit vilka magar! O då är det ändå en bit kvar oxå. Fatta va stora dom kmr va! :P
 
Så nu har jag iaf två tisdagar till att se fram emot, då får jag känna mig smal igen.. ;)
 

Kommentera

Publiceras ej