Jag skivade potatis, morot o palsternacka i små tärningar.
Kokade allt i en kastrull tills de blev mjuka.
Under tiden gjorde jag en köttfärssås på sidan om. Jag använder krossade tomater o lite tomatpuré när jag gör. Har i vatten o reder den så det blir ganska mycket sås. Kryddar bara med vitpeppar.
Sen blanda jag ihop hälften av potatisblandningen med köttfärssåsen o hällde upp i små burkar :-)



Det blev så mycket potatis o sånt så därför delade jag på det.
Till resten så blev d falukorv.
Jag skar falukorv i små tärningar o stekte det lite.
Hällde över en burk krossade tomater o lika mycket vatten.
Blandade runt, lät det koka upp o redde det så d blev lite tjockare.
Kryddade även där me lite vitpeppar.
Blandade ihop allt med potatisblandningen.



Så helt plötsligt va frysen full me mat t Melissa igen :-)

1 kommentarer

Mamma.

28 Apr 2014 22:06

Vilken duktig mamma Melissa har ❤️

Kommentera

Publiceras ej