Jag vet att jag inte skrivit här på länge.
D har helt enkelt berott på att ja har haft så mycket på jobbet att göra så jag har varit helt slut när ja kommit hem sen så då har ja bara gått o sovit.
Vår kock i Bistron sjukskrev sig tyvärr för typ 2 veckor sen o sen dess e d då ja o min kollega i Bistron som har fått göra allt o lite till.
Vissa dagar har vi lagat mat, kastat ihop pytt i panna lr kassler lr nått.
Andra dagar så har kocken på slottet lagat maten dagen innan så vi bara har fått värma den o sen kokat potatis lr ris till.
O d låter ju inte så jobbigt tänker ni. Men när man e ensam i Bistron o måste stå i kassan för att ta lunchbeställningar, servera öl o allt till golfarna o samtidigt lägga upp mat o servera den samtidigt som man ser till att salladsbuffén o allt e påfyllt samtidigt som man plockar disk o diskar.
Ja, då blir det lite jobbigare..
En dag va ja t.o.m helt själv i Bistron. Ingen golfreceptionist lr nån annan. Så då från kl 8-11 så gjorde jag smörgåsar, gjorde salladsbuffén, fixade korv, värmde maten, satt i receptionen och skrev ut scorekort o sålde paletter, körde ut golfbilar, stod i kassan och aa gjorde allt helt enkelt. Sen kom min kollega som tur var.
Men en sån dag så va ja helt slut i både kropp och huvud när ja kom hem.
Dessutom har vi fått jobba dagar vi skulle varit lediga oxå bara för att man inte vill sätta kollegan i skiten lixom om hon får vara själv. Så vi har jobbat helt galet mycket nu med andra ord.
Men med det så kom oxå en bra grej - jag fick löneökning!
O d e ja helt klart värd kan ja ärligt säga!
Sen var vi även o tittade på en lägenhet i Skärblacka förra veckan - den fick vi!
Så idag skrevs kontraktet o vi sa upp vårt nuvarande boende.
Så om 2 månader så flyttar vi ifrån Vikbolandet!
Nu ska ja bara leta reda på ett nytt bra dagis till Melissa oxå!

2 kommentarer

Mamma

24 Aug 2016 23:13

Löneökning är du verkligen värd. En fet bonus oxå tycker jag. Så dant som du fått slita.
O så kul att ni ska flytta till Blacka.
Nu slipper jag oroa mej varje gång du är ute o kör där ute på småvägarna o vi får närmre till er.
Grattis 😊

Jenny

27 Aug 2016 09:21

De där på bistron/ slottet kanske borde se till att anställa lite fler folk tycker ja, men grattis till löneökningen ändå!

Kommentera

Publiceras ej