Så jäkla trött ja varit idag!
Det här har varit en riktigt slitsam helg på jobbet. Men kul har ja haft d iaf! 😆
I fredags så jobbade jag typ 10 timmar. I lördags så började ja jobba kl 8 o körde på som vanligt. Kl 11 körde lunchen igång o då hann ja inte ens blinka innan kl var 15 helt plötsligt o lunchen var över! Vi hade ca 100 lunchgäster o vi bytte meny 3 ggr för att maten tog slut hela tiden 😅
Men där efter fick iaf ja kasta i mig lite lunch oxå o sen var det bara att börja röja o ställa om borden till långbord ist o duka upp för fine dining.
Så kl 18.30 började gästerna rulla in o då var vi precis klara med allt som tur var.
Ett sällskap på 37 personer som abonnerat hela bistron för ett 60 års kalas.
Alla fick en varsin fördrink o sen var kvällen igång.
De åt 3-rätters middag o pausade sen för att ha ett musikquiz.
Svenska klassiker typ så då stod vi i köket och sjöng med så fint 😄
Sen hade värdarna med sig egen tårta oxå som de smaskade på med kaffe o avec till.
Då var klockan 24 ungefär o man började känna sig en aning trött i huvet. 
En varsin Red Bull sen var vi igång igen!
Klockan 1 började vi röja undan dukar o ställa iordning borden igen för då hade typ hälften av gästerna gått o dom som var kvar hade satt sig i sofforna istället.
Kanonbra för då fick vi bort det mesta!
Strax därpå så gick dom sista oxå så kl 1.30 så stängde vi bistron o gick hem.
Hade då jobbat 17,5 timmar o kände att ja nu saknade min säng!
Kom hem vid kl 2 o hoppade in i duschen o sen ner i sängen.
Ställde klockan o den visar att den ringer om 4 timmar. Kul!
Då låg man ju mest o tänkte på att ja måste somna fort så ja får sova lite iaf. O då fick d ju lixom inte att somna speciellt fort! 😲
När ja väl somna sen oxå så fick Maxen nått ryck o sprang upp o ner i sängen o hoppade på mig o bara va jobbig.
Så när klockan ringde så hade jag nog sovit max 3 timmar! 😥
Bara göra sig iordning o åkte tbax till jobbet.
Dagen var ganska lugn men vi vistelser att d skulle komma in 40 damer som golfade o ville ha lunch efteråt så vi väntade ju på dom.
Vi hade fått infon om att första bollen skulle komma in strax efter kl 14 o sista bollen skulle då vara inne senast 15.30 typ.
Jo tjena..
Första bollen kom in typ kl 15.30.
Vi stänger igentligen bistron kl 17 på söndagar..
Sista bollen kom in kl 17.15!
O sen hade dom prisutdelning.
Så när ja städat klart o allt o stämplat ut så var kl 19!
Så då blev det 11 timmar den dagen.
Lagom sliten när man kom hem!
Tänkte att gu va skönt att ja e ledig imorrn! Ända tills ja kom ihåg att Melissa hade fotografering på dagis idag kl 8. Så d var bara att pallra sig upp idag o åka till dagis.
Så jävla trött!!!
Efter fotograferingen så åkte iaf ja o Melissa in t stan. Jag hade en tattoo tid kl 11 så Melissa fick va hos bonusmorfar medans ja gick dit.
Men väl hos tatueraren så hade han glömt min skiss hemma!!! 😣
Så ja ska komma tillbaka på onsdag.
Men kände bara att va faaan, ja som åkt till stan lixom!
Men skulle ändå träffa några tjejer senare som ja jobbade ihop med i Bistron förra året.
Så ja gick till mammas salong sålänge där ja stötte på mormor o morfar o joinade dom på lunch 😃
Sen åkte ja över till Sara o satt där en stund innan vi åkte vidare till Hugo o mötte upp Mathilda.
Där åt vi jätte god pasta o sen bowlade vi.
Ja vann första serien, Sara andra. Men ja vann det totala iaf! 😎
Jätte kul att träffa dom igen! Måste vi göra om, inom ett år denna gång! 😚


Så ja har haft en händelserik helg o även händelserik dag idag tycker jag!
Men nu e ja så jäkla trött att mitt huvud inte vill va med längre. Så nu går jag och lägger mig!
God natt på er!

Kommentera

Publiceras ej