Den här helgen har varit sjukt mycket folk på jobbet!

Hur kul som helst men när man e själv i kassan o sen en i köket så hinner man ju inte med så mycket mer än att stå i kassan lixom. Så all disk blev ju bara ett större berg som aldrig tog slut! 
O då ser d ju ut som ett helvete vid disk vagnarna!
O tillslut tar ju då glas o tallrikar o sånt slut så man måste diska för att kocken ska kunna lägga upp mat.
Panik!
I lördags fick ja även hoppa in i köket istället för att kocken behövdes på restaurangen.
Så jag ensam i köket o en annan tjej ensam i kassan.
Helt galen dag men vi tog oss igenom den!
Jag måste säga att ja e jäkligt stolt över mig själv som klarade av käket själv oxå. Jag har ju ingen utbildning alls inom restaurang o ingen erfarenhet av att jobba i kök mer än att bara ha hjälpt till lite lixom.
Självklart så lagade ja ju ingen mat utan den va ju redan klar. Men ja värmde på o på upp maten. O då e d ju asså en meny dom får välja på så d e ju ett antal olika rätter att hålla reda på samtidigt. O maten ska ju inte ta hundra år att få ut lixom så gäller ju att starta o hålla reda på flera bongar samtidigt.
Ja e ju inte alls lika snabb o rutinerad lixom som kockarna. Men ja e sjukt imponerad över dom, hur dom kan hålla koll på allt lixom!
Stor eloge!
Men tycker som sagt att ja skötte mig hyfsat iaf.
Igår var vi iaf 3 personer på jobbet.
Men d hjälpte inte!
D va så jäkla mycket folk så vi hann ändå inte med disken!
Man kommer även på sig själv där när vi stängde klockan 18 o man står i disken o försöker få ner berget.. Fan va hungrig ja känner mig.. just d, ja har ju inte ätit sen frukost klockan 9..
Fick då en kött sallad som ja åt samtidigt ja diska.
Riktigt gott!
Rekord i kassan hittills kan man ju säga iaf!
Jäkligt kul att jobba sånna dagar.
Ett ändå stort kontrollerat kaos!
Älskart!

Idag har ja iaf varit ledig!

Min Melissa vecka nu.
Så vi har gosat!
Skönt att ha min tjej hemma igen!

Kommentera

Publiceras ej