Förra veckan var ju sista veckan på Berlockens förskola för mig. Det har varit jätte kul där o man har verkligen blivit uppskattad av alla. Både personal o barn har sagt hur mycket dom gillar min mat. Extra kul e att alla påpekat hur god min vegetariska mat varit o frågat om jag lagat väldigt mycket vegetarisk mat eftersom smakerna är så säkra. Ja har ju aldrig lagat vegetariskt innan direkt så ja testade mig ju fram i köket så d va ju kul att det lyckades 😁

Barnen fick testa mycket ny mat under tiden jag var där. Vissa saker hade dom aldrig ätit förut o det e ju d som e så kul när ja får fria händer i köket. Jag tycker det är viktigt att testa nya saker så dom lär sig att äta annat oxå. Sen äter ju inte alla barn allt, det vet vi, men då har dom iaf smakat. 
Sista veckan där passade jag på att skämma bort barnen och personalen lite extra. Barnen fick bananblåbärsmuffins, smoothie, äppelkräm o mycket hembakat bröd. Personalen fick äppelpaj en fredag 😊

Sen bakade jag även kakor till personalen o min sista dag hade jag bakat bullar hemma som jag tog med till dom.
Sista dagen så hade jag även med djurballonger o gjorde till barnen. Det var mycket uppskattat 😊

Känns väldigt tråkigt att ha slutat där men samtidigt så ska det bli väldigt kul att börja skolan igen.
Skolan startade ju igentligen i måndags men den här veckan har vi inga lektioner för dom skolar in dom som börjar förstå terminen. Så jag ta tackade ja till ett annat jobb nu i två veckor. Så nästa vecka skulle d blivit lite dubbelt för mig med skola o jobb men jag missade vist bara 1 lektion så d gjorde inget 😊
Nu jobbar jag på Hyllans Förskola.
Jag hann inte komma dit o hälsa på nått eftersom jag jobbade samma tider som hon i köket där o dom svarade aldrig i telefonen när jag försökte ringa dit så när ja kom dit i måndags hade jag ingen aning om nånting!
Personalen där viste ju inte heller nått om köket så d blev intressant. Hittade iaf ett brev skrivet från kocken med lite info.
Där e d iaf inte så många barn nu. På förra jobbet lagade jag mat till 60-70 pers. Nu lagar jag mat till 20-25 pers. Lite skillnad kan man ju säga!
Mindre krångligt med allergier bland barnen här oxå men dessvärre har ja här en lärare som e vegan o gluten. Så nu får ja tänka till en extra gång när jag gör vegansk mat, det här jag aldrig gjort förut 😆
Men men.. Det har gått bra hittills o personalen säger att maten e så god. Fick tillomed beröm för min havregrynsgröt, att det var den godaste dom ätit. Hur kan man göra skillnad på havregrynsgröt tänker jag??🤔😆

Nackdelen här e att det finns alldeles för lite att göra!
Jag har redan i brist på annat städat hela köket o ställt iordning allt. Möblerat om i alla skåp o lådor. O flyttat runt saker i kylar o frysar!
Nu finns det lixom inte mer att göra i köket förutom att laga maten men d tar ju lixom ingen tid när dom inte e så många.
Jaja första veckan har snart gått så bara en vecka kvar sen får ja gå tillbaka till skolan!
sommarjobb,

1 kommentarer

Johanna

09 Aug 2018 20:17

Haha den ordinarie kocken lär aldrig hitta något i köket när hen är tillbaka 😂😂

Svar: Hahaha jodå hon lär hitta allt bättre nu 😁
isakssonjossan.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej