Nu e julen slut för detta år!
Vi började i söndags med uppesittarkväll hos några kompisar t Chrille.
Där åt vi mat, spelade julklappsspel o bingo. Vi vann inget tyvärr men en mycket trevlig kväll 😊
På julafton startade jag o Chrille morgonen med att äta en lyxig frukost tillsammans o byta julklappar.
Av mig fick Chrille biljetter till Ozzy Osbourne i slutet av februari. O av Chrille så fick jag en romantisk matlagningskurs för 2. Så på alla hjärtans dag så ska vi på den i Stockholm, d ska va italienskt inspirerat. Vi ska laga en 3 rätters middag med en kursledare o sen går vi givetvis äta middagen efteråt.
En jätte mysig julklapp, så genomtänkt o verkligen nått jag blev jätte glad över! Den mannen vet verkligen hur man gör lig lycklig!😍Jag längtar redan till februari! Ska bli super kul o se vad vi ska göra! 


Efter en mysig morgon i soffan så åkte vi vidare o firade jul på olika håll.
Jag åkte hem t pappa där systrar, systerdotter o farbror oxå var.
Vi åt massa julmat! Pappa hade lagat allt o allt va väldigt gott, jag hade med en Jansson. Sen såg vi Kalle Anka o drack en väldigt god glögg o fikade med lussekatter som jag bakat.
En jäkla massa julgodis, choklad o allt möjligt svullnade vi i oss oxå 🤤
Vi spelade ett roligt spel där man verkligen upptäcker hur icke allmänbildad man e men kul ändå. O så givetvis Yatzy!
Jag fick en julklapp av Angelica som hon hade lämnat till Johanna. Kul att vi kom på samma idé där i år, jag gav ju hennes julklapp t hennes brors flickvän Johanna så Angelica fick den på julafton oxå 😆
Jag fick en biljett t Backstreet boys konserten i juni!!! Så jag o Angelica ska upp t Stockholm o skrika o sjunga o uppleva våra idoler sen vi va små! Så jäkla häftigt! Super tack Ange!😍
En lugn jul med familjen med andra ord! 🤗


Juldagen så åkte jag o Chrille o hämtade upp Melissa. Vi åkte hem t mig o fixade lite av d sista vi skulle ha med oss iväg o gjorde oss iordning.
Vi skulle fira jul med Chrilles familj.
För Melissa så var d första gången hon träffade dom flesta där men d gick otroligt bra direkt. Hon va inte alls blyg o gick runt o pratade med alla. Där fanns även en jätte snäll hund o en liten kattunge som va jätte busig o social så Melissa höll sig sysselsatt.
Julmat där med o vi hade med oss fika t efterrätt, lussebullar med mandelmassa, mjuk pepparkaka med apelsinganache o kanelsnittar. D vart väldigt uppskattat lät d som.
Världens största hög med julklappar hade dom oxå så d tog ett tag att dela ut o öppna.
Melissa fick massa julklappar! Jätte fina saker o hon vart jätte glad för allt märktes. Jag fick jätte fina bakverktyg som jag länge velat haft så d va jätte kul o få! Jag o Chrille fick även tillsammans en gjutjärnsgryta som va otroligt fin!
En mer fartfyllt julfirande med 2 större hundar som sen fick komma in när första hunden åkt hem. Jätte teevligt o melissa ville knaplt åka hem så d e nog ett bra tecken 😊

Annandagen firades hemma hos mamma. Tyvärr så kunde inte mormor o morfar vara med som dom brukar men vi andra hade trevligt ändå.
Mamma hade gjort kalkon istället för julmat, väldigt gott tycker jag!
O massa ost o kex, ostkaka, choklad o även nyttigt fika som mamma bakat som oxå va väldigt gott.
Vi spelade Yatzy även där, blev även en barnvariant som va för avancerat för oss 😂
Ett parti pannkaksjakt spel oxå som Melissa fått i julklapp.
Tomten kom oxå!
En bra tomte o så otroligt snällt av tomten att komma! Tomten fick även en julklapp med massa julgodis.
Vi körde ju Secret Santa i år så vi drog ett namn första advent som vi sen skulle köpa julklapp till. Jag drog Johanna o Jenny hade dragit mig.
Så jag fick av Jenny en stavmixer, precis vad jag önskat mig! Nu kan jag äntligen när Ja göra soppa o allt som jag vill här hemma!😃 sen fick jag även en silikonmatta man har till bakning, en sån här jag länge velat haft så d va kul att få. O så fick jag en sås slev som vi insåg sist jag hade middag här att jag verkligen behövde så d va uppskattat! Bra julklappar!
Av mamma fick vi systrar biljetter till en show i början på februari, ska bli väldigt kul!
Melissa fick en jäkla massa julklappar även där så nu har hon pyssel så d räcker i flera år kan ja lova iaf!🤣 o massa annat!
Så massa bra julklappar o god mat/fika/snaks!
Väldigt bra julfirande där med😃

Har haft en otroligt bra jul!
Kul med fullt upp men ändå skönt såhär efteråt när d har lugnat ner sig 😊
Tack alla för alla julklappar o allt trevligt sällskap!


jul, julafton, julfirande,

Kommentera

Publiceras ej