I torsdags så blev d en ganska slapp dag iaf. Skönt sådär efter massa fullproppade dagar. Vi var iväg o storhandlade o kollade runt lite. Chrilles kompis lagade även ett stenskott ja fick i framrutan på bilen precis innan jul. Jätte snällt, syns inte ens längre 😊
Kvällen blev bara slapp framför Tv:n med en ny film Melissa fått i julklapp. Melissa hjälpte mig även att kasta ihop en tårtbotten.

På fredagen började ja o melissa lugnt med mys i soffan. Jag fixade i köket lite emellanåt, la ihop en tårta som jag skulle dekorera senare.
Vid 15 tiden så hämtades Melissa, hon skulle sova hos mormor över natten.
Så då satte jag igång med att dekorera tårtan, jag hade en beställning från en mamma vars son fyllde 19 år på lördagen. Sonen gillar godiset fizzy pop så tårtan skulle ha den smaken men annars hade jag helt fria händer. Så jag hade en vision i huvudet hur jag ville att tårtan skulle se ut men så blev d ju inte riktigt.
D skulle va en drip cake o ganachen hade kallnat o va perfekt konsistens när ja spritsade på den o d blev rikigt snyggt först innan den helt plötsligt smällte o bara rann ner överallt!
Jätte konstigt o ja försökte rädda dem så gott det gick men tillslut kunde jag lixom inte göra mer. Så d va bara lägga på godiset ändå.
Inte den snyggaste tårtan men hoppas den vart god iaf.

Chrille hade frågat mig om ja skulle bli klar med tårtan t kvällen o d skulle jag ju eftersom jag kunde börja ganska tidigt. Så när ja va klar med tårtan var d bara att göra sig iordning för att bli upphämtad. Jag fick inte veta nått som vanligt när Chrille får sina idéer 😘
Det blev en hel datenight!
Först åt vi mat på den nya grekiska restaurangen på nya torget.
Vi tog nötfärsspett med klyftpotatis, tzatziki o bröd. D va jätte gott! Tyvärr var klyftpotatisen inte riktigt klar.
Sen blev d efterrätt. Choklad fondant med vaniljglass o bär. Den va riktigt god!

Sen fortsatte vi kvällen med bio.
Chrille hade bokat biljetter t Bumbelbee 😍
Jätte bra film!
Tack älskling för en jätte mysig datenight!
Känner mig så bortskämd med dig!
datenight,

Kommentera

Publiceras ej