Igår på jobbet så stog ja o fiskade när en fröken kom t mig me en stort leende o ställde sig nära o ba: Heeej jossaaaaan!
Jag direkt: vad vill du ha??
Hon: Det är fettisdagen imorrn..
Jag: vill du att ja bakar dig en semla??
Hon: Du som gillar att baka. Kan du baka små minisemlor t alla imorrn. Så att alla barn får en varsin liten efter lunchen. Klarar du d??
Jag: klart ja klarar d! Absolut!
Så igår gjorde ja degen o bakade ut små bollar så dom fick kalljäsa i kylen över natten.

Ja hade bett personalen ställa fram plåtarna 1 timma innan ja kom. Så idag när ja kom så stog plåtarna framme på bänken o hade jäst klart så ja kunde pensla bollarna o sen kasta in dom i ugnen 😊

Dom små bollarna fick stå o svalna medans ja skickade ut maten.
Sen fixade ja iordning små semlor medans barnen åt. O så kom fröknarna o hämtade semlor till avdelningarna när barnen hade ätit upp maten.
Pga allergier så blev d bara vaniljkräm i semlorna. Men dom blev väldigt söta ändå tycker ja!😄

89 st små minisemlor blev d!
Barnen hade blivit jätte glada o alla, även dom vuxna tyckte dom va jätte goda!
Ja fick en stor kram av henne som hade frågat mig igår o ja fick göra hur duktig ja e som kan allt😄
Egoboost!
förskolekök, minisemlor, semlor, vaniljsemlor,

Kommentera

Publiceras ej