På min födelsedag när jag slutade jobbet o kom ut till bilen så satt det en röd ros på framrutan på min bil. En jättefin ros från Chrille!
Vi skulle fira mig sen på lördagen.

Så i lördags så hämtade jag upp Melissa för att åka iväg en sväng med Chrille till hans mamma o hennes sambo för att fika lite o fira hans mammas sambo. Mycket trevligt o Melissa tyckte d va väldigt kul som både fick glass o gosa med en jätte snäll katt 😊
Sen fick Melissa åka tillbaka t min mamma för jag skulle iväg med Chrille. Jag hade ingen aning om vad vi skulle göra mer än att fira att jag fyllt år. Jag skulle va uppklädd och packa med mig en bikini.
Så vi gjorde oss iordning o åkte iväg. Vi hamnade i Vadstena.
Det blev en 3 rätters middag på Restaurang Hörnet.
Jätte mysigt ställe! Vi satt utomhus mellan tv å byggnader lixom. Vi hade tak över oss men d va öppet på sidorna o d va så jäkla skönt för d regnade lite o luften lättade. 
Man fick plocka ihop sin 3 rätters själv från menyn o medans vi väntade på första rätten så fick vi 3 olika sorters nybakat bröd. Så himla gott var det!
Vi hade redan hunnit ta en varsin brödbit när jag tog bilden 😆
Med det var ett frasigt ljust bröd, ett mörkare bröd som smakade kavring o ett jätte gott fröknäcke. Till det ett örtsmör.
Vi startade båda med churros rullade i rökt paprika med en rökt paprika dipp.

Väldigt spännande att äta churros som inte var söta. Annars har man ju ätit det som en dessert men aldrig som förrätt. Jag hade dock velat haft dom lite knaprigare för smaken försvann lite i degen så tror den skulle kommit fram mer med lite extra fras lixom. Men väldigt gott o roligt nytänk!
Varmrätten tog jag lax o Chrille tog pluma. 
Hans rätt var inspirerat av rabarber så d va massa olika rabarber komponenter.
Min lätt rökta lax var inspirerad av morot. Så d va morotspuré, inbakad morot o picklad morot.
D va även gräspuré, rom, krispigt "risflarn" lr vad jag ska säga, vet inte vad det heter. Det serverades med kokt färskpotatis i vitlökssmör. 

Det här e helt ärligt en av den godaste maten jag ätit. Sån smakupplevelse i alla tuggor. Olika konsistenser som passade så bra ihop. Helt såld på denna mat!😍
Efterrätten tog vi båda något som hette Badringen.
Det var en munk med jordgubbsylt, jordgubbsglass, citruskräm, rostad vit choklad, hackade mandlar o färska bär.

Samma här med konsistenserna. Allt passade så bra ihop!o smakerna satt perfekt!
Hela middagen var perfekt o servicen va jätte bra! Det här stället vill jag absolut komma tillbaka till!
Chrille hade då kollat upp Sveriges bästa restauranger i bpde mat o bemötande o den här var med på listan. O jag förstår helt klart varför!
Efteråt blev d en promenad till vi kom till ett liten kyrka typ tror ja. Där skulle det vara nått uppträdande men Chrille viste inte alls vad det var. Det visade sig vara ungdomar som håller på att lära sig sjunga opera. Så nu har vi lyssnat på opera oxå, d gör man ju inte så ofta lixom 😆
Väldigt imponerad över hur man kan sjunga sådär. Väldigt kul o se!
Sen gick vi tillbaka till bilen o åkte vidare. Vi hamnade vid Varamon.
Vi tänkte bada men d va så jäkla kallt så det blev en härlig promenad längst stranden istället.

 

En jätte mysig födelsedags dejt!
Hade inte kunnat haft en mysigare kväll!
Tack för allt sötis!

dejt, restauranghörnet,

2 kommentarer

Anonym

01 Aug 2018 09:41

Man blir nästan tårögd när man läser. Vilken kille som ordnar en så romantisk dejt 😍

Svar: Ja han e verkligen världens bästa!😍
isakssonjossan.blogg.se

Mamma

01 Aug 2018 22:33

Vilken supemysig dejt. O vilken god mat du blev bjuden på. Såg jättegott ut 😊

Svar: Ja jätte mysigt o kanonmat!😃
isakssonjossan.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej