I tisdags kväll kom Melissa till mig igen 😄
D va ganska sent men hon fick hoppa in i ett bad ändå o skrubba bort all ansiktsfärg hon hade i ansiktet för på onsdagen skulle vi in t stan o skaffa pass till oss båda.
Så på onsdag morgon va Melissa väldigt trött men så fick d bli. Frukost o sen iväg. 
Melissa skötte sig jätte bra på polisstationen o d va inga problem att ta kortet t passet o så. Hon såg extremt uttråkad ut på bilden bara 😆
Mitt pass har ju gått ut för länge sen så jag tog nytt pass oxå. Man ser ju hemsk ut på dom där passfotona asså! Jag ser kriminell o neddrogad ut! Plus att d ser ut som en 3 åring skulle skrivit mitt namn! 😆 så jäkla illa!😆
Efteråt åkte vi ut t stugan iaf o åt lunch med mamma, Feri o Johanna.
Jag satt i solen så nu e ja helt bränd!
Melissa följde sen med Johanna hem o jag åkte en snabbis t gymmet o sen hem o packade lite o sen åkte jag in t Johanna oxå.
Jag o Melissa sov där. Ingen bebis tittade ut så ja hade gissat på fel datum!😔😋
Idag åkte vi iväg t stugan en sväng igen innan ja skjutsade Melissa t sin pappa igen.
Så tomt d blir direkt här hemma när Melissa inte e här!

För min del blev d ett bra varv på gymmet o sen bara lite fix inför nästa vecka med matsedlar o sånt.
Insåg ikväll att imorrn e min sista dag på semestern. Sen börjar jag jobba i 6 veckor. Sen har skolan börjat igen.
Dom ringde från Norrköpings kommun i tisdags, hon hade fått mitt nummer av chefen på förskolan jag ska jobba på v.28-31. Hon undrade om jag kunde jobba på en annan förskola v.32-35.
Jag börjar ju skolan igen v.32 men första veckan har ja inga lektioner så då har min lärare sagt att jag kan jobba. O hon jag pratade med behövde akut nån som kunde jobba iaf v.32-33 så dom veckorna tackade jag ja. Men de andra två veckorna tackade jag nej för då missar jag skolan för mycket. 
Men d känns väldigt kul att ja fått ett rykte som gör att jag inte ens behövde komma på nån intervju eller iaf visa upp mig innan jobbet, utan att dom ville att jag skulle börja direkt.
Jag e ju lixom inte ens utbildad än o får ändå jobba helt själv i båda köken.
Känns oxå tryggt o veta att det e sån brist på kockar att dom skriker efter folk, då vet jag att jag alltid kommer ha jobb sen 😊
Känns tryggt för framtiden för då kan man ju oxå välja själv om ja vill jobba dag/kvällar/helger.
Ja e ju lixom färdig med kvälls o helgjobbandet känner ja så dagtid e ju perfekt!
Kul när d händer grejer!

lunch, solande, sommarjobb, övernattning,

Kommentera

Publiceras ej