I fredags va ju min sista dag på Galaxens förskola.
D va lite blandade känslor. Jätte tråkigt att lämna just för att d e så härlig personal som jobbar där! Men kul ändå att vara så taggad på att börja plugga.
Så fredagen på jobbet gick iaf ut på att städa köket o beställa massa varor o fixa så d fanns allt till kommande vecka när inte ja skulle va där. Man viste ju inte vem som skulle ta över efter mig i köket så d va lika bra att fylla upp allt skriva beställningar o sånt.
Mitt när ja stog o la upp maten till lunchen så såg ja i ögonvrån hur massa barn smög in i köket. Vände mig om o där stog en hel avdelning med barn o personal.
Ett av barnen sträckte över en present o dom tackade mig för min tid o allt gott bröd ja bakat åt dom.
Snacka om att ja vart överraskad!
Ja blev jätte glad o rörd över en så fin gest!
I slutet av dagen innan ja skulle gå så gick ja runt till alla avdelningar o så Hej då o kramade alla.
Lite sorgligt alltihop!
Men får förhoppningsvis träffa lite av personalen igen i sommar när ja ska sommarjobba där😊

Idag var då första dagen i skolan för mig.
En lektion bara så sen åkte ja hem o satte mig o pluggade. Ja e fortfarande förkyld så ville inte sitta i skolan o plugga när man inte känner sig kry.
Men kul att börja skolan nu iaf! D va ju ett tag sen man satt på lektion lixom 😋
Känns som ett helt nytt kapitel för mig!
börjatplugga, galaxensförskola,

Kommentera

Publiceras ej