På kökslektionen idag så va temat Nässlor.
Så alla fick göra nånting me nässlor men sen även andra saker oxå då.
Så jag blev ihop parad med en till tjej frpn klassen. Vi skulle göra nässelsmör, långkok av högrev, pommes anna och en rabarber tarte tatin.
Så vi delade upp oss lite o gjorde lite var så långt vi hann lixom.
Hon gjorde då nässelsmöret o pommes anna.
Jag gjorde långkok av högrev, vilket då blir en sås och kött. Det fick serveras med lite råstekt broccoli o blomkål.
Pommes anna e dock en potatiskaka igentligen kan man säga men blev inte riktigt så.
Köksläraren tyckte att köttet o grönsakerna va väldigt goda iaf 😉😎

Sen gjorde jag ju oxå en rabarber tarte tatin.
Så jäkla god den blev!
Tog en smakbit bara men skulle gärna satt i mig hela!😅
D e något ja absolut måste börja göra oftare!
Så nu har ja lärt mig att göra en bra smördeg oxå 👌
Köksläraren o alla andra tyckte den blev jätte god!
Tyvärr så insistera min partner här dårå på att lägga på lingon o blåbär bara för att d skulle se snyggare ut 😐
Inga kommentarer på den..
Ja hann iaf stoppa henne innan hon la på ärtskott på den oxå 😂
D ska ju serveras me en vaniljsås men d skulle ja inte göra nån idag för ja har ju redan gjort vaniljkräm en annan dag så ja d e ju inget ja behöver testa på igen lixom.

Dom andra gjorde bl.a nässelpaj, nässelpesto o nässelbröd. Brödet va riktigt gott 😲
Men allt idag va väldigt gott!
Svårt när man bara får smaka o sen försöka låta bli o svulla i sig mer 😂
Men en väldigt kul lektion!
högrev, skolan, tartetatin,

Kommentera

Publiceras ej