Japp då var d tisdag igen! Det betyder ju att jag haft kök i skolan hela dagen 😁
Idag var d lite extra roligt eftersom vi hade:
Hela termin 2 bakar!
Jag fick i uppdrag att göra tårtan som skulle va täckt med marsipan. Jag vill ju inte göra som alla andra utan göra en lite mer udda tårta.
Så det blev en minion tårta 😀
Chokladbottnar med ett lager lemoncurd o ett lager grädde med jordgubbar i.
Tårtbottnarna gräddade ju på morgonen o sen stog i kylen o svalnade. 
Så först åt vi lunch tillsammans som bestod av de olika pajerna som gruppen hade gjort. En tjej i min grupp gjorde en vegetarisk paj med olika ostar, nötter, broccoli o spenat.
De andra två grupperna gjorde en varsin kycklingpaj. Alla väldigt goda.
Sen kl 12 när vi ätit klart så var d dags att börja med tårtan. Som skulle va klar 13.30.
Så att vispa grädde, skära tårtbottnar, sätta ihop tårtan o täcka den med grädde tog en stund tyvärr så klockan blev 12.45 innan vi började med dekorationen. 
Två tjejer till i min grupp hjälpte då till o ca 13.20 var vi klara. Inte alls så detaljrikt som jag vill ha det och väldigt slarvigt gjort men helt nöjd för att dekorera en tårta på typ en halvtimma 😆
Tårtan verkade alla tycka va väldigt fin o rolig iaf!

Sen bakade vi ju givetvis andra saker oxå.
Jag o en tjej till teamade ihop hela dagen så vi gjorde 2 sorters kakor; schackrutor o gaffelkakor med russin, o 2 sorters godis; knäck med mandel o snickersrutor, oxå utöver tårtan. 
De andra bakade andra kakor som ja inte kommer ihåg va dom heter, utländska kakor. O sen vaniljbullar o scones.


När alla hade dukat upp allt från alla grupperna så blev d världens buffé!
Alla på skolan fick komma o fika med d va inte så många där idag så d blev en jäkla massa över! Så hela kylen o frysen i skolan e fullsmockad 😆


En jätte rolig dag!
Supernöjd över min grupp o vår insats!
De andra grupperna hade givetvis oxå gjort goda saker men måste ärligt säga att ja tycker vi gjorde bäst ifrån oss idag 😎


Tack tjejer för idag!
#tjejligan
bakat, kakor, kockutbildning, miniontårta, tårta,

Kommentera

Publiceras ej