Jag har jobbat på Berlockens förskola både i torsdags o fredags. D va roligt att få göra igen, d va ju ganska länge sen nu.
D gick bra som vanligt. Alla tyckte om maten o ja bakade även lite bröd på överbliven gröt som blev kvar sen frukosten. Men brödet blev inget bra tyvärr 😜
I torsdags vågade jag mig iväg t gymmet igen oxå. Hade då inte varit där på en vecka för ja blev sjuk. Så ja hade verkligen ingen motivation alls till att gå dit för kroppen va fortfarande hängig men halsen hade slutat göra ont iaf o hostan va nästan borta så d va bara att pallra sig dit. Väl där gick d jätte bra o kunde ta i ordentligt. Så d blev gym på fredagen o lördagen oxå iaf den här veckan.
I fredags kväll så va ja o Chrille på Arbis för att kolla på Rawfish som spelade. D e Chrilles kompis som startat d bandet så han ville gå dit o titta när han spelade. Dom e faktiskt helt okey. D e ju inte min musiksmak för d e ganska skrikigt men d e ändå inte för skrikigt lixom så d funkar.
D va 4 band som spelade den kvällen. Alla hårdrock. Men de andra banden va totalt värdelösa, d va bara skrik utan att ens ha den blekaste aning om va de skrek om lixom. Ett band tyckte t.o m Chrille va riktigt dåliga. Tända rökelser på scen o massa konstiga symboler o helt skumt asså!
Men vi hängde där ett tag, va iaf trevligt att prata me lite folk o så.
Ja kände ju inte direkt att ja passade in stilmässigt iaf bland allt konstigt folk 🤣
Sen åkte vi hem t mig o sov o ja drog t gymmet som sagt på lördag morgon medans Chrille stannade hos mig o gosade me katten.
Sen åkte vi t Blacka konditoriet o köpte en semeltårta o chokladsnittar. D e tydligen där allt folk i Blacka hänger på en lördag, satan va folk d va där 😜
Vi hämtade upp Melissa hos mamma o åkte ut t Chrilles mamma o fikade.
Där fick Melissa gå ut på promenad med ena katten o sen fick hon sitta o pyssla massa. Så Melissa ville knappt följa med oss hem sen 😋
Men efter några timmar åkte vi iaf vidare o handlade o sen hem t Chrille för att laga tacos. 
D blev tacomys i soffan framför lite film o sen mumsade Melissa godis innan hon blev trött o ville sova.
Vi blev inte vakna så mycket längre än så heller.

Idag söndag så har vi inte gjort så mycket. Vi åt frukost till en film o sen åkte vi hem t mig ist för att se en annan film som inte gick att se hos Chrille.
D blev lite måleri med vattenfärg. Lunch. O lek med både barbie o sen lego i Melissas rum.
Efter Chrille åkte hem blev d dusch. Kvällsmat. O mer filmmys i soffan innan sagaläsning o sovdags för Melissa.
Ja e väldigt trött jag med faktiskt så jag ska nog oxå gå o sova snart. Melissa vaknade kl 7 imorse o tyckte d va dags att gå upp så får ta lite sovmorgon imorgon istället då jag inte börjar skolan förens kl 10. Skönt!
Imorgon har ja sista lektionen i Specialkost. Vi har ju redan gjort alla slutprov så d e ingen riktig lektion om man säger så. Vår lärare ska sluta o öppna restaurang ist så d e sista dagen med henne imorrn så hon har sagt att d blir en överaskning vad vi ska göra imorrn.
Ska bli kul!
Natti på er!
film, hårdrock, jobb, mys, taco,

Kommentera

Publiceras ej