• I fredags så började Chrille sitt nya jobb. Så därför hade ja sagt åt honom att komma hem t mig på kvällen så skulle jag bjuda honom på god mat för att fira det.
Han kom hit strax efter kl 18 o ja sa att ja inte va klar i köket än så han fick blunda o gå in i vardagsrummet sålänge. Ja gick in i köket sålänge o han lydde så snällt o höll handen för ansiktet o gick in i vardagsrummet.
Men när han tog bort handen så blev han allt överraskad! Där i soffan satt hans mamma o hennes sambo.
Jag hade bjudit in dom flera dagar innan utan att han viste det. Så kul att se honom så förvånad!
Chrille e ju sån som gillar att överraska andra så d va väldigt roligt att han inte hade anat nått faktiskt o han blev jätte glad😁
Jag bjöd på en 3 rätters middag.
Förrätt: het butternut soppa med rostade pumpakärnor, baconcrisp o nybakat bröd.

Varmrätt: sötpotatismos med fläskytterfilé, vitlöksmarinerade stekta champinjoner, baconcrisp o gräddsås. Serverades med en fräsch sallad.

Efterrätt: hallon lakrits cheesecake med hallon.

Jag försökte välja mat som ja trodde Chrille skulle uppskatta. Han älskar bröd så därför blev d nybakat bröd t förrätt med en soppa som var lite sting i, eftersom han gillar stark mat.
Han har sagt ett tag att d e synd att ja inte gillar svamp för han tycker d e gott så han saknar d i mat. Så därför blev d champinjoner t varmrätten. Med kött som inte e nått ben eller fett på som han inte gillar. O mos för att han tycker vanlig kokt potatis e så tråkigt. 
O efterrätten blev eftersom han älskar lakrits o inte gillar allt för söta saker. Vi va ju iväg på kalas för ett tag sen där de bjöds på hallonlakrits tårta som han tyckte va så extremt god så tänkte att han skulle uppskatta denna.
Han sa att allt va gott o blev väldigt nöjd med kvällen. Dom andra verkade oxå uppskatta maten o även jag själv va nöjd faktiskt.
Vi spelade lite kort o bara pratade oxå, mycket trevlig kväll!



3rätters, 3rättersmiddag, middag, överrasknings,

Kommentera

Publiceras ej