Idag i skolan så hade vi tema Timbal kost.
D e mat som serveras på sjukhus för folk som inte kan tugga eller svälja så bra. All mat ska vara mixad fint o ska ha en fast konsistens. Den får inte va för hård men inte heller vara för lös.
Väldigt rolig utmaning! Vi skulle göra en helt vanlig rätt men servera den i timbal form.
D gick inte så bra för nån av oss kan jag säga 🤣
Ingen av oss fick till konsistenserna riktigt. D blev för löst nästan allt. Jag fick inte ens min pannacotta att stelna. Alla smaker satt otroligt bra dock. Allt var jätte gott o vår lärare sa att vi alla hade verkligen överträffat oss med smaker, d va d godaste hon ätit från oss på länge.
Förrätt: avokado, mango, räkor, rödlök.

Varmrätt: rotmos, chorizo, gröna ärtor- och broccoli.

Dessert: bananpannacotta, avokado mousse o choklad.

Jag måste säga att avokado moussen va så jäkla god! Den ska jag absolut göra fler gånger!
Riktigt rolig lektion med många skratt!
🤣
mat, studier, timbal,

Kommentera

Publiceras ej