Förra veckan hade vi veganskt som tema i skolan.
Vi skulle göra en varsin 3 rätters meny, helt valfritt.

Till förrätt gjorde jag en avokado tartelette med en picklad sallad.
D va avokado, gurka, paprika, soltorkade tomater, vitlök o lite kryddor ihopblandat som ja lagt i ett färdig gräddat pajskal.
Vart god faktiskt.


Till varmrätt blev det bönbiffar med blomkålspuré, gröna ärtor, picklad morot, stekta champinjoner o en het tomatsås.
I bönbiffarna hade jag i kokt potatis oxå som mixades med bönorna först. Sen blandade jag i majs, hackad paprika o kryddor.
Dom blev väldigt goda med lite för lösa i konsistensen så de var lite svåra att vända i pannan.


Till dessert blev d en brownie med filéad apelsin, apelsingrädde, kanderade nötter o chokladsås.
Supergott!
Nöjd med allt o de som smakade sa att d va väldigt gott. 


Den här veckan delades vi in i 2 grupper, min grupp fick gluten o mjölkfritt. Vi fick tilldelat vad vi skulle göra men sen fick vi välja själv hur vi skulle göra allt.
Så min kollega gjorde köttfärslimpa o gräddsås. Jag gjorde potatismos, chokladrulltårta med en bärsylt inuti o chokladsnittar. Blev ingen bild på fikat tyvärr.
Men allt blev jätte gott!
😊
glutenfritt, kockutbildning, mat, mjölkfritt, studier, veganskt,

Kommentera

Publiceras ej