Nu i skolan så har vi Specialkost i köket 1 dag i veckan. Så d e olika koster varje vecka.
I torsdags så hade vi vegetariskt.
Då delades vi in i 2 grupper, vi var 5 st, o varje grupp skulle göra 5 olika rätter.
Zuccinibiffar, polentafylld paprika, cannelloni fylld med eicotta o spenat, potatiskaka o 1 kaffe dessert gjort på Agar Agar.
Maten vart riktigt god med desserten smakade förjävligt 🤣

Nu är vi bara 6 st kvar i min klass, varav 1 bara e med ibland för han går som lärling ute på en restaurang annars. Resten av klassen fick gå en 10 veckors svenska kurs innan dom fortsätter med resten av utbildningen.
Så vi e 5 tjejer i köket i fortsättningen på måndagar. D e ju skönt för vi har mycket utrymme för oss själva o vi samarbetar väldigt bra.
Tyvärr så vill dom andra inte studera lika snabbt som jag så jag skulle igentligen bli klar utbildad om 10 veckor men nu får d bli 20 veckor istället eftersom 2 kurser inte kan starta med bara mig.
De andra har 4 kurser kvar, jag har 3. Så d här blocket (10 veckor) Så kör dom 2 kurser. Jag har då bara 1 kurs nu men jag har lagt till 1 extra kurs så ja har något mer att göra iaf. Men ändå så har jag nu bara 2 lektioner i veckan, på måndagar o fredagar.
Jättekul att va ledig tisdag-torsdag där emellan 😕
Så jag har hört av mig t mina jobbkontakter angående att ja kan jobba de dagarna. Så får se om dom har något åt mig.
Får hoppas d, ja kmr ju gå under annars!
👩‍🍳
Vegetariskt, specialkost, studier,

Kommentera

Publiceras ej