Dag 1!
Vi fick skjuts till Arlanda av Philip och sa hej då till Sverige.
Första flygturen till mellanlandningen i Bejing tog 8,5 timmar och på den flygplatsen var det svinkallt!
Där skulle vi vara i ca 3 timmar så vi försökte sova lite på bänkarna.
Nästa flygtur till Bangkok tog 5 timmar och när vi kom fram så tog vi oss med taxi till en busstation där vi skulle åka ifrån dagen efter. I närheten hittade vi ett hotell för natten.

Dag 2!
Bussen mot färjan tog 4 timmar, färjan ca 30 minuter. Sen var vi äntligen framme vid vårat mål - Koh Chang!
Vi beslutade oss för att åka till Lonely Beach, en strand nästan längst ner som vi hade hört vara mest back-packers på.
Det stället var rasta/reaggy kultur typ. Alla gick omkring i slappa kläder o bara chillade. Nice!
Vi slappade, fick massage, åt god mat på jätte härliga serveringar o på kvällen så festa vi.
Vi bodde i en jäte fin bungalow.

Dag 3!
Vi sov ut ordentligt och gick senare ner till stranden för att bada o svalka oss i värmen. Då började det spöregna!
Så vi tog massage ist och åt väldigt god mat.
Jag gjorde den kvällen en Bamboo tatuering på benet. En jätte söt elefant som leker med en fjäril.
Det gjorde inte alls ont och det var häftigt att se hur han gjorde.

Dag 4!
Vi gick upp lite tidigare idag, sov inte så jätte bra för vi hade en gekko i rummet som skrek lite då o då.
Det regnade massor fortfarande! Så då gick vi tillbaka till tatueraren för Jenny hade beslutat sig för att göra en Bamboo tatuering hon med.
Sen packade vi igen och tog taxi till nästa beach - Klong Phrao.
Där hittade vi en fin bungalow igen och åt jätte äckliga friterade nudlar. Sen blev det lite shopping på kvällen.
Massage tog vi oxå. Vi testade även på att äta ångad krabba, inget märkvärdigt.

Dag 5!
Vi vaknade med solsken!
Frukosten bestod av en torr bananpannkaka med honung. Sen tog vi på oss badkläder med byxklänning över.
För nu var det dags för Elephant Trekking!
Det var det roligaste jag varit med om. Vi fick sitta som på en sadel på elefanten An-na, som gick genom skogen i berg. Det var riktigt skumpigt. Sen gick elefanterna ner till vattnet. Där fick vi hoppa av på en brygga o ta av oss till bara bikini medans skötarna tog av sadlarna på elefanterna.
Sen hoppa vi på igen o elefanterna gick djupare ner i vattnet o sen dök!
Det var jätte skoj att bada med elefanterna, det syntes att dom hade kul. Dom spruta vatten o kasta av oss.
Jag fråga oxå om jag fick sitta på snabeln, det fick jag! An-na kastade av mig sen dock :P

Dag 6!
Nu bytte vi strand igen. Till Pearl Beach.
Där fick vi bo i det vi tyckte var världens lyxigaste bungalow!
Jätte mysigt ställe med knappt något folk. Fanns inget att göra där på kvällarna dock, dom hade inte ens nån shopping. Så vi hade filmkvällar här med vad vi kunde hitta på tv:n.
Här var det sten strand. Väldigt vingligt att ta sig ner och upp från vattnet med det var väldigt härligt ställe!

Dag 7!
Idag gick vi upp tidigt och gjorde oss iordning för att bli hämtade till en båttur.
Vi skulle åka till 4 olika öar och snorkla.
Det var lite jobbigt att snorkla i början men när man fick häng på det så var det kul.
Jätte fina koraller och fiskar fanns där! En thailändare försökte även lära mig att simma ända ner till botten oxå, men det gick inte så bra, det var ju så djupt! Men han simmade ner o hämtade upp massa fina koraller o konstiga djur som han visade mig. Jätte coolt!
Thailändarna på den båten tyckte att det svenska språket var väldigt roligt och dom kunde även några ord. Så vid varje stopp så ropade dom "en timma" och "hoppa". Dom kunde även "vackra flickor" och "jag älskar dig". Vi försökte lära oss thailänska oxå, det gick inte lika bra.

Dag 8!
Började dagen med världens godaste mini sandwichar. Sen packade vi och gav oss iväg vidare till White Sand Beach.
Det var riktigt varm o vi höll nästan på att dö när vi letade efter en ny bungalow kändes det som.
Vi hittade, efter mycket om och men, en liten bungalow uppe i träden vid stranden. Där fanns bara kallvatten i duschen men d gjorde ingenting i den värmen.
Vi badade hela dagen och jag såg ett stort stim med fiskar som hoppade upp och ner i vattnet påväg mot land. Det var häftigt att se faktiskt. Det rliga var att en kille där blev så rädd att han sprang upp på land igen.
Jag fick en liten fisk kompis i vattnet oxå som nafsade på mig o lekte med mig. Jätte söt!
Kvällen bestod av shopping! Mycket shopping!

Dag 9!
Det var lite molnigare idag ute men det passade bra för vi tog maniky o pedikyr på stranden då.
Det blev även massage för min del. Döskön massage!
Sen blev det riktigt varmt igen o vi höll på att smälta bort medans vi åt lunch. Så vi åt lite svalkande glass där oxå, men den smälte lika fort.
Vi badade resten av dagen o på kvällen blev det lite mer shopping o bara kolla runt.
Nu var resväskan vi köpt överfull oxå!
Jag åt även en friterad fluga, smakade salt o lite knaprigt.

Dag 10!
Började dagen med god frukost och massage.
Sen var det bara att packa igen o åka till färjan. Nu skulle vi tillbax in till Bangkok.
Det tog ännu längre tid med bussen tillbax till flygplatsen. Där fick vi tag i några som fixade ett hotell i närheten åt oss. Så vi blev hämtade med bil o körde till ett, vad vi tyckte, lyxhotell!
Vi hade en varsin säng med vrsin filt o mjuka kuddar. Skönt!
Det tog ju hela dagen att komma dit så nu var det kväll och vi åt på den ända restaurangen dom hade där.

Dag 11!
Gick upp skapligt och åt frukostbuffé. Sen var det bara att ge sig av in t flygplatsen igen för att hitta en turistinformation om olika turer. Vi ville ju till Tigertemplet!
Vi hittade ett ställe men kvinnan i kassan fattade noll så vi vart så irriterade o gick iväg till nästa. Men då blev vi stoppade av vakten som sa att vi inte fick gå längre. Efter mycket tjafs med vakten så kom en annan man som kunde flytande engelska. Han var chef över turerna så han fixade en resa åt oss o vi fick rabatt till och med.
Så vi fick en privatchauför som körde oss dit, stannade där o körde oss tillbax till hotellet.
Resan dit tog 4 timmar men då fick vi äntligen klappa våra tigrar!
Dom va så söta tigrarna! Det var munkar som gick omkring med dom i koppel o badade dom o så. Det syntes att tigrarna trivdes där. Så det var e rolig upplevelse!

Dag 12!
Sista dagen låg vi vid poolen på hotellet. Det kändes inte hur varmt det igentligen var för det blåste lite mer o vi låg ju i vattnet mestadels. Vi smörjde då inte in oss nått så jag brände mig!
På kvällen var det bara att ge sig av mot planet igen. Vi räknade på att från vi lämnade hotellet tills att vi kom till Arlanda så tog det 25 timmar.
Det var en väldigt jobbig resa hem men det var riktigt skönt att komma hem igen!

Sammanfattning!
Den här resan har varit helt underbar! Det har varit jätte roligt att se så mycket nytt och känna på sån värme som jag aldrig känt förut. Jag har gjort saker som jag annars aldrig skulle fått testa på.
Jag har bambu tatuerat mig, badat med elefanter o klappat tigrar!
Va mer kan man begära?! Det har varit fantastiskt!
Så tack Jenny för två avslappnande veckor i Thailand!
Men även om det var jätte skönt att vara där så var det väldigt skönt att komma hem. Man saknade alla små saker hemma, som sin säng, sitt badkar o sin soffa. Men mest av allt saknade jag självklart Timmie, det var som att bli kär på nytt när man träffade han igen. Jag får ju inte glömma bort att skriva att jag saknade Maximiliam oxå, min gosiga lilla tjockiskatt :) Ja, okey familjen, ja saknade er lite oxå ;P

Borta bra men hemma bäst!