Direkt efter loppet i lördags så åkte jag hem t Chrille o hoppade in i duschen för att sen göra mig iordning för vi skulle iväg på fest hos några kompisar till honom.
En jätte trevlig fest där värdparet bjöd på mat. Vildsvin, potatissallad, sallad, tzatziki o jätte gott focaccia bröd. Senare även marängtårta.
Väldigt snällt av dom att bjuda på så mycket när vi var så många personer!
Trevlig stämning o trevliga människor. En trevlig kväll helt enkelt😊
Vi va inte hemma igen förens vid 3 tiden.
Så d blev en lång dag för mig. Men sovmorgon dagen efter iaf. Fast blev kanske bara en 6-7 timmars sömn ändå för ja inte kunde sova längre. Men inget inplanerat på söndagen så vi låg bara i soffan o slappade hela dagen. 
På kvällen så åkte jag o hämtade upp Melissa o åkte hem.
Vi gosade bara o gjorde inte mycket. 

Jag tog tag i köket som såg ut som ett bombnedslag! Började få huvudvärk o svettades extremt så jag o Melissa gick o ja oss tillsammans kl 21.
Blev inte mycket sömn under natten för huvudvärken blev extrem men ja orkade inte ens gå upp för o ta nån huvudvärkstablett.
När klockan ringde 5.30 så va huvudet katastrof o ja kunde knappt ställa mig upp. Det satte sig på balansen så jag fick hålla mig i väggarna för att gå in i badrummet. Tog en huvudvärkstablett men kunde varken äta lr dricka nått mer än så.
Jag slutade mitt sommarjobb på Berlockens förskola i fredags, har jobbat där i 4 veckor nu, så började på Hyllans Förskola igår ist. Så eftersom d va min första dag där så kunde jag ju gärna inte sjukskriva mig så d va bara göra sig iordning o väcka Melissa. Hon va jätte duktig o fick göra sig iordning själv när hon förstog att jag mådde dåligt.
Skjutsade Melissa till dagis o åkte t jobbet. Jätte läskigt att köra bil faktiskt för ja kände att huvet inte alls var med!
Väl på nya jobbet så hade jag ju ingen aning om nånting där. Hade inte fått nån info o skulle jobba helt själv. Så en fröken visade mig t köket men kunde inte hjälpa mig mer än så eftersom dom inte hittar lr vet nått där inne. Men hon visade iaf vart dom skriver upp allergier o hur många barn som ska äta.
Inne i köket låg en lapp från kocken iaf o en matsedel som jag ska följa. Men den tänker jag inte följa helt kan jag lova! Herregud va tråkig!
Jobbar inte så långa dagar iaf. 7-13.30. Så dagen gick bra, fick ta lite tabletter ibland bara.
Dom verkade nöjda med maten oxå.
Efter jag hämtat Melissa på dagis så tänkte vi bara ha film mys resten av dagen eftersom jag inte orkade göra nått annat. Men så kom Chrille över o roade Melissa medans jag halvsov på soffan. Kul för Melissas del o så snällt av Chrille så jag fick vila ❤
Idag har jag mått bättre iaf. Fick börja dagen med huvudvärkstablett o e fortfarande inte bra i huvet men inte alls lika illa som igår.
Blev ingen träning idag heller men en liten promenad orkades med iaf. Melissa fick ut o cykla lite. Så först bort till macken där Melissa fick köpa en glass o sen hem t Nisse o Yvonne där Melissa fick bada lite o busa av sig.
Melissa övade på att cykla från o tbax utanför dom oxå. Jätte duktig e hon så snart kanske jag kan släppa handtaget i bak på cykeln 😃
En liten cykeltur hem o sen bara dusch, mat o soffläge. Bra dag!
Tror säkert huvudvärken beror på att d va så varmt o öppet i solen när vi sprang loppet i lördags. Alldeles för lite vatten för den värmen o ansträngningen. Så ja hoppas d ska ge me sig snart o bli bra så man kan köra igång träningen igen.
Håller tummarna!

2 kommentarer

Johanna

07 Aug 2018 21:39

Viktigt att dricka! Men lätt att glömma 🙁 Vi får påminna varann.
Så stolt hon är med nya tatueringen ☺️

Mamma

08 Aug 2018 11:09

Jätteviktigt med vatten o vätskeersättning inte bara i värmen men absolut innan o efter träning o löpning oxå.
Fina Melissa ❤️

Kommentera

Publiceras ej