I söndags åkte jag, Melissa o Chrille till Kolmården. Där mötte vi upp hans kompis Oscar med fru och dotter.
Överallt på Kolmården gick d omkring zombies, häxor o riddare. Men Melissa va inte alls rädd när dom kom nära henne, hon stog bara o log mot dom 😋
D va jäkligt kallt måste ja säga men ändå bra väder, inget regn eller speciellt mycket blåst.
Vi startade med lite karuseller på bamses värd o sen lunch där. Barnen åt pannkakor o vi vuxna åt köttbullar med mos 😊
D blev sen Bamseshow o sen vidare genom parken.
Barnen blev ansiktsmålade med uv-färg som lyser i mörkret så vi kunde gå genom ett mörklagt tigerworld där deras ansikten lös i uv ljuset.

När vi kom t Marine world så fick Melissa en glass o fick hänga ett tag med dom andra framför en piratshow medans jag o Chrille åkte Wildfire.
Riktigt läskig bergochdalbana! Satan va fort det gick! Upp och ner oxå!
Inget jag behöver åka igen känner ja. Ja sa ju när den byggdes att ja aldrig skulle åka den men d kändes tryggt ändå att åka den med Chrille så ja e jätte glad att han tog upp mig i den för d va en riktigt häftig upplevelse 😊

Sen fick ja lugna ner mig me en delfin show iaf. Skönt att få komma in i värmen ett tag!
Melissa o Chrille åkte delfinexpressen oxå med dom andra innan vi gick vidare.

Vi åkte linbanan men d va inte så mycket djur ute så d va mest väldigt kallt tyvärr.
Efter det var d mörkt ute o vi va väldigt frusna o började bli hungriga igen så vi bestämde oss för att åka hemåt.
Vi stannade i Krokek o åt lite mat tillsammans oxå på pizzerian.
Tack för en väldigt trevlig dag på Kolmården!

halloween, kolmården,

Kommentera

Publiceras ej