Idag hade vi italienskt på menyn!
Vi fick välja mellan att göra egen pasta eller risotto. Jag har ju gjort pasta förut men risotto hade jag aldrig gjort så d testade jag idag.
Vi fick göra vad som helst men rätten skulle vi komma på själva, inte ta nått rakt av från nätet. Vi fick en budget på max 80 kronor.
Jag gjorde en risotto med kycklingbuljong, vitt vin, parmesan ost o soltorkade tomater. Vitlöksstekt kyckling. Mozzarella, tomat o basilika sallad. Knaperstekt bacon. Riven parmesan över.
Bakade även ett focaccia bröd till.

Blev ganska nöjd med resultatet faktiskt.
För att va första gången jag gjort risotto så tycker jag den vart helt okey. Men jag behöver absolut träna på det mer!
Efter lektionen så hade jag betygsamtal för kursen Matlagning 2.
I matlagning 1 så fick ja ju betyg A. Det e ju högsta betyg så ja viste ju att ja inte kunde få högre betyg nu lixom. 
Fick betyg B nu. Inte helt nöjd.
Ett rättvist betyg för kraven e ju hårdare ju längre in i utbildningen vi kmr så d betyder ju att ja måste kämpa ännu hårdare hädanefter.
Ladda om! Kör på!
italienskt, matlagning, skola, utbildning,

Kommentera

Publiceras ej