I tisdags så började jag mitt nya jobb.
Jag jobbar numera 75% på Villa Flora i Svärtinge. Ett mysigt litet café/ restaurang.
Jag kmr ut jobba både i kök o som servis med kassa o bakningen. Jätte kul att ja får göra lite av båda. Ja älskar ju att baka så där bakas ju allt som säljs o man får baka lite vad man känner för. Mycket fritt helt enkelt.
Så nu i april o maj så kmr jag jobba 75% som sagt samtidigt som jag studerar. O sen efter jag gått klart skolan o varit iväg utomlands med familjen så kmr jag hem o börjar på nytt jobb direkt efter den helgen.
Då kmr jag att börja jobba heltid under juni o juli i köket på häktet i Norrköping.
Sen från augusti så får vi se vad som händer helt enkelt. Jag har ju ett tag på mig nu att kolla mig omkring efter andra jobb.
Så nu e d full rulle. Jobbade tisdags, skola onsdag o torsdag, jobb imorrn fredag o 8 dagar framåt. Så ja kmr va ledig påskhelgen iaf o sen köra igång igen med jobb de dagar ja inte går i skolan o varannan helg.
Riktigt kul!
Idag i skolan så hade vi kökslektion o vi blev bara 2 st tjejer som var där av 4 st som vi vablugek e i klassen. Så jag o andra tjejen jobbade tillsammans idag o gjorde massa olika förrätter.
Vi har nu fått en ny kökslärare som verkar jätte bra o väldigt rolig så d här ska nog bli bra. Han verkar väldigt lärande på ett sätt vi inte e vana vid så d blir nytt men d känns som d blir bättre.




Här e lite av vad vi gjort idag.
Chevre chaud.
Räksoppa.
Toast Skagen.
Carpaccio.
O sen gjorde vi 3 olika sorters sill inläggningar o rimmade lax.
Kul lektion o allt väldigt gott!
😊
kökslektion, studier,

Kommentera

Publiceras ej