Förra veckan så hade jag sista veckan praktik på Strömporten. Har varit där i 5 veckor o tiden bara flög iväg. Alla har varit så otroligt snälla o verkligen tagit sig tid att lära ut o visa mig hur man gör alla saker.
Jag har fått vara med o göra allt! Mat, sallader, såser, röror, bakat. Ja allt man kan göra i en restaurang. Det har varit jätte kul o ja känner verkligen att ja vuxit i karriären. Ja har så mycket nya idéer o tankar över mat o kärt mig massa nya smaker.
När jag slutade så fick jag en utvärdering av chefen, han har varit lärare över en kökslärare på min skola o han har drivit egna restauranger o bl.a varit kökslärare i 14 år. Så att han skrev på min utvärdering att jag har varit en av dom bästa elever han har haft, det betyder mycket för mig.
Även de andra som jobbar där har drivit egna restauranger o är otroligt duktiga o alla hade jätte snälla saker att säga till mig o tyckte att d varit väldigt roligt o hjälpsamt att ha haft mig där. Kocken sa att d kmr märkas att ja försvinner o han skulle gärna vilja att ja blev kvar.
Tyvärr så finns inte behöver där att anställa mig annars hade dom gärna gjort det sa dom. Däremot vill dom att ja ska jobba lite extra ibland o kmr ringa vid behov.
Jag bjöd alla på tårta i fredags när vi ätit lunch. En där är glutenallergiker så d blev en glutenfri chokladtårta med apelsincurd, hasselnötter, apelsingrädde o mandarinflyftor. Dekorerad med apelsinsmörkräm o chokladganache.
Den blev väldigt uppskattad o dom tog alla med sig en varsin bit hem oxå 😁

Ett stort tack till Strömporten för en så otroligt bra upplevelse!
praktik, strömporten,

Kommentera

Publiceras ej