I lördags fyllde Chrille 36 år!
Det firades hela dagen 😁
Först vaknade vi henna hos mig o åt en mysig frukost med massa jordgubbar. Det blev även en film i soffan innan vi gjorde oss iordning o åkte hem t Chrille ist.
Där fixade vi d sista innan hans familj kom kl 12. Jag hade gjort smörgåstårta som Chrille beställt då d e hans favorit. Blev med vindruvor, skinka, salami o ägg. Supergod!

En stund efter smörgåstårtan blev d även paj. Chrille älskar pepparkakor och äppelpaj så ja gjorde en kombo. Äppelpaj med en pajdeg som ja gjort på mixade pepparkakor ist för mjöl. Riktigt god blev den!😊
Efter ett par timmar så åkte hans familj vidare o d va dags för oss oxå att åka iväg. 
Ja hade bara sagt t Chrille att ja skulle bjuda honom på nått så vi va tvugna att åka kl 16.30 o att han skulle ha med sig solglasögon.
Så vi satte oss i bilen o åkte hela långa sträckan t mammas parkering på hennes jobb. Där parkerade vi o gick uppåt mot folkparken o in mellan några hus. Chrille hade noll koll på vart vi va på väg. Sen pekade jag mot ett hörn på ett av husen o sa att vi va framme. Där stog det några Segway😋
Så det blev alltså en guidad segwaytur genom folkparken, himpafältet, åbackarna o tbax genom industrilandskapet.

Chrille tyckte d va jätte kul att åka Segway så d blev väldigt uppskattat! Jag tyckte oxå d va roligt förstås! O vilket bra väder vi fick. Blå himmel o varmt, superbra dag för en tur!😃
Sen gick vi tbax t bilen o åkte vidare. Ja sa att vi skulle åka o äta oxå men han viste inte vart.
Chrille fick köra o ja sa att han skulle köra mot Nyköping. I Nyköping sa jag att han skulle köra mot Oxelösund. Där började jag guida honom in på olika gator o vi hamnade vid ett villaområde ett tag så han hade ingen aning. Men sen sista svängen så stog skylten: Skärgårdsvåfflan.
Så det blev en våffelkväll!
Först tog vi en varsin matvåffla. Jag tog med skagenröra o handskalade räkor. Chrille tog gräddfil, rödlök o prosiutto skinka. 
D va jätte gott!



Sen blev d självklart en dessertvåffla oxå!😍
Jag tog en chokladvåffla med vaniljglass, brownie, grädde o chokladsås.
Chrille tog en vanlig våffla med vaniljglass, grädde o kanelvända äpplen. 
Asså d va så jäkla gott!!!


Jätte mysigt ställe! Ingen av oss hade varit där innan men dit vill ja lätt åka tillbaka till!
Jätte fin utsikt, mysig stämning o trevlig personal. 


Det var allt som jag hade planerat!
Chrille verkade väldigt nöjd med allt så ja tror ja lyckades med att ge honom en bra födelsedag!❤
Efteråt så fanns det en vandringsled i närheten som vi gick. Man skulle se 3 st olika gamla kanoner o sånt. Så där gick vi omkring ett tag o spanade. Väldigt intressant faktiskt att läsa om.
Väldigt fint oxå att bara gå omkring där i skog o på bergen tillsammans. 




En otroligt mysig kväll blev det!
Ett jätte stort grattis på födelsedagen igen Älskling!
Hoppas du blev glad för allt!

Älskar dig!
Segway, Skärgårdsvåfflan, födelsedag, födelsedagsfirande, mat,

Kommentera

Publiceras ej