Jag var ju hos coachen förra veckan. Första invägningen sen efter tävlingen. Ja har inte alls varit lika hårt ned kost o träning sen dess. Så d va inte lika kul att ställa mig på hans våg denna gång 😆
1 vecka innan tävlingen så vägde jag 56,7kg men hade mycket vätska i kroppen. Nu, 1 månad efter tävlingen så vägde jag 57kg. Så inte mycket som hänt på vägen ändå men ja hade bytt ut ca 1,5kg muskler mot fett. Så d va ju inte bra.
Men coachen tyckte inte att d va några konstigheter, han tycker att man ska kunna slappna av lite efter tävling.
Han frågade va ja ville nu med träning o tävling o sånt. Ja sa att det här året vill ja köra på så många tävlingar som ja kan. Ja behöver delmål hela tiden, ja kan inte sikta mot t.ex December o va hård med kost o träning hela vägen dit när d e så långt kvar. Så ja frågade om d va för tidigt för mig att gå upp i nästa tävling som e om 5 veckor. 
Nordic Shape Open. Ett SM kval. Ingen nybörjartävling som sist utan här e d folk som tränat o tävlat flera år som går upp.
Coachen sa att för mig skulle det inte va några problem att gå upp i den tävlingen. För vissa hade d varit för tätt inpå men ja har visat på den korta tid hos honom, 1 år, att jag fixar d. D e tydligen ovanligt att bara träna o dieta i 1 år innan man går upp o tävlar. O då har nästan alla som valt att gå upp o tävla redan haft en tränad kropp sen innan o varit aktiv inom träning på ett lr annat sett sen länge tbax. Så han tycker att mina resultat e väldigt bra.
Tydligen så har jag en bra genetisk kropp säger han. Ja kom dit lite överviktig o inte mycket muskler på kroppen o nu då när ja tappat allt fett så krymper midjan ihop som den ska o ja har byggt upp bra muskler, framförallt på ryggen. O d gör att ja får en bra figur med smal midja o breda axlar.
Väldigt kul att höra honom säga så. Han e lixom ingen som ger beröm lr säger nått i onödan, så säger han en sak så vet jag att han menar det.
Så vi bokade in den tävlingen direkt!
Coachen tycker att ja har en jäkligt bra inställning o tänk så han tror inte d kmr bli några problem för mig att gå ner mina 2 kilo nu som behövs gå ner innan tävlingen.
Så nu e d nytt kostschema igen. Förra veckan va ja betydligt hungrigare än va ja brukar vara då vi tagit bort ett mål lagad mat nu. Men nu senaste dagarna känns d att ja kommit in i rutinerna o har vant mig vid kosten. Så klart e ja hungrig men d har ja ju vant mig vid att va lixom. D e ju bara att ja känner av hungern, inte så hungrig att ja smäller av asså 😜
Tävlingen e i Stockholm den 31:a augusti. Kistamässan.
Så nästa vecka ska ja tbax t coachen igen för en invägning. Så får vi se vad siffrorna visar då.




Nu kör vi igen!
💪
invägning, träning, tävling,

Kommentera

Publiceras ej