I april förra året påbörjade jag min resa mot bikinifitness. Jag hade då gått upp mycket i vikt o kände att ja inte trivdes med min kropp längre. Så när en kompis till mig signade upp sig hos en coach så hängde jag på. Jag tänkte att jag ville gå ner lite i vikt men såg mig inte kunna tävla på scen med massa vältränade tjejer.
På min första invägning hos coachen så vägde jag 68 kilo o kände mig jätte tjock att stå där i underkläder.
På vår första team träff så var ju jag störst av alla o kände mig på riktigt för första gången i mitt liv som att ja va jätte tjock! Ja jämförde ju mig med dom andra killarna o tjejerna o alla dom va ju vältränade. Jag kände att jag verkligen inte passade in.
Nu, strax över 1 år senare så passar jag in!
Jag gick upp på min första bikinifitness tävling i helgen o ja kände mig som en av dom!
Jag har tränat o ätit mig till en kropp som jag nu trivs väldigt bra med. O min coach tycker att ja gjort otroliga resultat på så kort tid.
De flesta som ställer sig på scen första gången har tränat o dietat i iaf 2-3 år.
På min sista invägning innan tävlingen, 1 vecka innan d va dags, så vägde jag 56,7kg.
På tävlingsdagen vägde jag 53,2kg.
Helt sjukt att kroppen kan tappa så mycket på 1 vecka!
Jag e verkligen helt fascinerad över vad k3oppen klarar av om man puschar den.
På fredagen jobbade jag t kl 12 o åkte sen hem o packade det sista. Chrille kom över o sen åkte vi t Alingsås.
Där blev det spraytan direkt o bara det var en upplevelse i sig!😂
I fitnessvärlden får man inte ha några hämningar fick ja lära mig av en tjej där.
I ett litet typ lastutrymme bakom arenan så hade dom plastat in golv, väggar o allt. O satt upp små plast "duschar" typ. D va bara kasta av sig alla kläder på golvet o gå in o ställa sig där. Då hade jag en tjej som sprayade mig. O man fick snurra runt, böja sig fram, vinkla ut o lyfta upp så allt blev sprayat. Efteråt skulle man stå där naken o luft torka innan man fick ta på sig kläder, inga underkläder fick man ha efteråt dock.
Så där stog vi ett gäng tjejer o kollar helt nakna o pratade om vilka kategorier vi skulle tävla i😂
Sen vidare in vid scenen för att registrera sig o få sitt nr. Sen va d klart för dagen o vi kunde åka vidare till hotellet.
Jag hade bokat hotell i Göteborg åt oss, fredag - söndag. Tog ca 40 minuter frpn tävlingen så d va bra.
Egna sängkläder o handduk hade jag med mig då färgen kunde färga av sig. O d gjorde den kan jag lova! Vaknade o va helt randig efter man sovit. Man fick ju inte heller duscha lr använda deo nu så man fick omkring o luktade mumma.
På lördags morgonen så åt jag ris o en banan kl 7 till frukost. Chrille va nere o åt hotellfrukost.
Fixade det sista o sen åkte vi mot tävlingen.
Kl 10 hade jag bokat en tjej att fixa mitt smink o lösögonfransar. Kände inte igen mig själv efteråt.
Sen spraytan igen o den här gången var d en kille som sprayade. D kändes lite jobbigt först men dom e så professionella så man brydde sig inte sen. Fixade det sista med lösnaglar o smycken.
Folk tävlade ju hela dagen men min kategori va i sista blocket så ja gick inte på scen förens typ kl 15.30. Under den tiden åt lr drack jag inget under dagen. Ja smuttade lite på en celsius o tog en liten lösvikt snickers innan d va dags för att piggna till lite.
Hungrig va man kan ja lova! Speciellt när vissa där inne gick omkring med hamburgare, choklad, nutella o massa annat.
När man skulle upp på scenn så fick man ju en chock! Vi trodde man skulle gå upp alla vi 8 tjejer samtidigt på scen o posera tillsammans men nej. Vi fick gå upp en o en o posera själva framför domarna. Sen fick alla stå brevid varandra o posera. O även där blev d överraskningar som d bara va att hänga på.
Men d gick överlag bra tycker ja. Ja gjorde några missar o va jäkligt nervös. Men ja e ändå nöjd lixom.
O d blev ju bra för ja tog en 5e plats o fick en fin pokal!😁


Ja e faktiskt sjukt stolt över mig själv som gjort denna resa!
D här trodde jag aldrig för ett år sen!
D va riktigt roligt att tävla o vilket adrenalin!
Men mest glad är jag över hur mycket jag lärt mig om mat o träning under den här tiden. O fått veta hur mycket min kropp egentligen klarar av.
Väldigt nyttigt!
Så otroligt glad oxå över att Chrille var med mig denna helg. D e ju trots allt han som stöttat mig under denna resa o fått stå ut med att vi inte kan äta vad som helst på helger o sånt.
Han va ett enormt stöd o hjälpte till med allt han kunde i helgen!

Jag fick även en present av honom efteråt när vi satt oss i bilen!
Han vet hur mycket jag älskar choklad så ja fick ett chokladhjärta med en bild på oss. Den va jätte fin o så god!

Älskar dig massor!
Vi fick en mysig lördag kväll o mysig söndag ihop sen i Göteborg!
Alströmerpokalen, bikinifitness, debut, tävling,

2 kommentarer

Mamma

18 Jun 2019 21:41

En helt otrolig resa du gjort.
Vart tog den lilla knubbiga pojkflickan vägen.
Vilken förvandling.
Ett bevis på att man kan om man verkligen vill.
Men mycket jobb och uppoffringar ligger bakom. Både med kost och träning.
Men du klarade det.
Du ska vara stolt över att du nått dit du ville o på så kort tid.
Grattis till en välförtjänt 5:e plats.
Så stolt mamma ❤️

Svar: tack så jätte mycket!😍❤
isakssonjossan.blogg.se

Johanna

19 Jun 2019 00:39

Du är en inspiration! ❤️

Svar: tack!😍❤
isakssonjossan.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej