Har jobbat snart 3 veckor på nya jobbet nu.
Jobbar i köket på Häktet i Norrköping.
Det är över sommaren så t.o.m augusti ut. Ett helt annat tempo än ja e van vid, väldigt sakta, så ja känner att jag inte vill fortsätta där efter sommaren tyvärr. Dom vill gärna anställa mig på heltid sen men ja skulle inte klara av det i längden. Ja klättrar just nu på väggarna känns d som o dessutom e d jobb varannan helg som gäller sen o det funkar inte för mig. Jag känner mig klar med helg o kvällsjobb, d har ja jobbat sen studenten lixom, så nu vill jag ha dagtid.
Annars e d väldigt trevliga kvinnor som jobbar där. Roliga o lättsamma, inga konstigheter. Dom har jobbat där i 20 år o innan dess så jobbade dom på fängelset i köket där i 20 år. Så dom har ju sina rutiner såklart, vilket gör d extra jobbigt för mig då ja kmr in med lite nytänk o högre tempo. Men man får anpassa sig efter dom, d e ju deras ställe.
D rullar på bra iaf o idag fick ja även låna ett nyckel kort av en vårdare så ja kunde låna polisens gym på lunchen. Väldigt svårt att hitta dit bland alla gånger men d va ett jätte bra gym så ja hoppas att ja kan börja träna där på lunchrasterna nu.
Vårdarna e oxå väldigt trevliga. Alla kom ner första veckan o ville hälsa på mig i köket. Många namn att hålla reda på o dom verkar ja aldrig lära mig 😂
Imorgon e d ju midsommar så då ska vi laga en liten midsommarbuffé till lunch o sen blir d smörgåstårta på kvällen. D blir nog uppskattat.
Trevlig midsommar på er!
Bjuder på en till bild på mig själv från tävlingen. Tyckte själv att den va så bra på mig 😉

jobb,

Kommentera

Publiceras ej