Nu har jag haft 4 veckor praktik på Strömporten.
Trivs jätte bra o d känns väldigt trist att d e sista veckan nästa vecka.
Tyvärr så kan dom ju inte anställa fler personal där då dom redan e ganska många. Ja skulle igentligen behövas just nu eftersom en tjej precis blivit sjukskriven o kommer bli borta ett par månader iaf. 
Men allt flyter på bra o kocken sa senast igår att han inte vill att ja ska sluta. Jag hade även lite samtal med chefen angående mina papper som man ska lämna till skolan med info över hur d gått på praktikplatsen o så. Han fyllde i det bästa möjliga på allt o skrev bara positiva kommentarer. Väldigt mycket fina ord som uppskattas att höra. Han sa att jag gärna får lämna honom som referens när ja söker jobb o han har lämnat mitt nummer vidare till en annan restaurang o lagt in ett gott ord för mig där, så ifall dom skulle behöva personal så ska dom ringa mig. Sen har chefen oxå väldigt mycket kontakter så han sa att om han hör något om nått ledigt jobb nånstans så kmr han hänvisa dom till mig.
Han kommer att anställa mig som extra personal iaf på Strömporten o vill att ja ska jobba extra vid behov. D e speciellt under en vecka i maj då bruket har inne så jäkla mycket personal o då ökar ju restaurangens vinst med 3 ggr sin vanliga försäljning, då behövs mycket folk på plats helt enkelt.
Men hittils under min praktik så här jag varit på 2 olika anställningsintervjuer om sommarjobb. Ett av jobben fick jag men tvingades tacka nej då jag skulle sluta för sent o hinner då inte hämta Melissa på dagis. Men han skulle kolla upp om d gick att flytta mig till ett annat ställe där man slutar tidigare o så skulle han höra av sig på nytt. Så väntar på svar därifrån, troligtvis måndag hör jag nått. Synd att tacka nej då dom ville att ja skulle börja direkt o köra heltid över hela sommaren. Men men, så e d när barnen går först.
Den andra intervjun va ja på i torsdags o ska få svar på måndag. D e ett jobb ja verkligen hoppas på men d e väldigt mycket ansvar så förstår om dom skulle välja någon med lite mer erfarenhet än mig. Men håller tummarna iaf!
Så ja hoppas jobb nr 2 ringer innan jobb nr 1 på måndag så jag kan tacka ja till det först isf om ja skulle få det 😆

Det här e iaf va jag har gjort på praktiken i fredags.
Ost o skinkpajer. 22 st normalstora pajer som ja sen skar upp i 16 bitar per paj så gästerna kunde ta en liten pajbit var. Den fick åt ordentligt o blev väldigt god.
Fredagens dessert blev lingonfromage med rårörda vanilj lingon. En väldigt frisk dessert.
Kocken fyller 50 år nu i helgen så jag fick äran att göra lite fika till oss personal så vi kunde fira honom efter lunch. Vi har en i personalen som e glutenintolerant så d blev en Budapestrulle. Jag fyllde den med både mandariner o jordgubbar. Så jäkla god!
Kul att ja får göra så mycket själv på praktiken. Ja får verkligen hjälpa till o göra saker o får fria händer att hitta på saker så länge som d smakar gott 😋
Fick jobba i kallskänken en dag i veckan då en av d ordinarie skulle komma in senare. Så då fick ja hitta på lite fritt till salladsbuffén, gjorde en coleslaw med rödkål som verkligen gick hem. Den andra tjejen hade ens aldrig gjort en coleslaw förut vilket ja tyckte va lite konstigt när man jobbar som kallskänka. O så gjorde jag bl.a en färskost röra på soltorkade tomater som blev svin god!
Kul som sagt! Jag e nöjd med min praktikplats!
😁
anställningsintervju, jobb, praktik,

Kommentera

Publiceras ej