Mina dagar o veckor går så otroligt fort!
I min värld så e d måndag, fredag o söndag. Dagarna där emellan finns lixom inte 😅
Men jag tror det är något bra igentligen, tiden går juvfort när man har roligt lixom 😋
Förra veckan hade ja ju inte Melissa så då e det jobb o sen träning efteråt. Sen brukar jag o Chrille sova varannan dag hos varandra. Så vi får kanske 1-2 timmar med varandra på kvällarna innan det är sovdags. Inte mycket tid ihop, men därför e d skönt att ha helgerna tillsammans iaf då vi kan umgås lite mer.
I fredags så sov vi hos Chrille o på lördag morgon så åkte Chrille iväg t gymmet efter frukosten.
Jag åkte hem t mamma för att låna ett bord, blev lite prat o fika där. Vi träffas ju inte så ofta så d e trevligt att va där lite oxå.
Sen åkte jag vidare t Häktet o hälsade på gamla kollegorna. Lr 2 va ju lediga så va 2 där. Dom hade köpt en present till mig o ville ja skulle komma dit o få den. Så jag tog med lite fika o åkte dit. Kul att sitta där ett tag o snacka lite. Jag fick ett jätte mysigt badlakan med "Jossan" sytt på. Så jäkla snällt av dom!🤗
Sen handlade jag lite o åkte hemåt.
Efter en stund kom Chrille oxå o han hjälpte mig att packa in massa saker i min bil.
För vår del blev d att mysa ner oss i soffan med film resten av dagen o kvällen. Vi gjorde även egen pasta, invigning av pastamaskinen jag fick av mamma när jag fyllde år.
Blev jätte gott! Lite för tjock blev pastan men annars väldigt bra!

På söndagen så smög jag iväg tidigt på morgonen för att åka till Mirum o stå på loppisen där.
Va tyvärr inte så mycket folk ja hade hoppats på o d blev väldigt kallt efter ett tag. Men blev av med en del saker iaf. Men har tyvärr mycket barnkläder kvar. 
Efteråt hämtade jag upp Melissa från sin gymnastik o så åkte vi t pappa o åt mat.
Melissa va snorig o hostade ganska mycket. Så även idag morse så hostade hon jätte mycket. Hon fick hostmedicin o fick åka t skolan o ja t jobbet. Sen när jag precis ätit upp min lunch så ringde skolan o sa att Melissa va sjuk så ja behövde hämta henne. Så d va bara att åka ifrån jobbet.
Det blev en sväng till affären o köpa på oss hostmedicin, clementiner o apelsinjuice till stumpan o sen lite vila hemma. Sen kände sig Melissa lite piggare så då gick vi t gymmet en sväng innan d blev mat o filmmys resten av kvällen.
Så imorgon blir vi hemma o vabar tyvärr.
Men hoppas att stumpan känner sig bättre så hon får komma tillbaka t skolan snart, hon tyckte d va jätte tråkigt att hon behövde åka hem.
Stackars stumpan!

fika, filmmys, helg, pasta, sjuk,

Kommentera

Publiceras ej