I lördags var d dags för min andra tävling i Bikinifitness.
Jag o Chrille åkte upp på fredagen för inregistrering o spraytan.
Vi bodde sen över natten på ett hotell precis i närheten. Tävlingen var på Kistamässan i Stockholm.

Väldigt fint hotell. Väldigt lyhört dock men för priset där d ingick frukost oxå så va d absolut värt.
Under sista veckan här så här jag haft lite olika kostscheman. Onsdag o torsdag så togs alla kolhydrater bort o ja va nere på ca 900 kcal om dagen. Skulle även dricka 3,5 liter vatten om dagen. På fredagen så blev d tvärtom. Nästan bara kolhydrater o inget vatten, inget salt. D blev ca 1400 kcal o ja fick bara dricka 2 st Celsius under dagen.
Så då tänkte ja ju inte på att ja inte druckit något koffein under veckan o sen på fredagen drack 2 celsius som då e koffein i. Så ja kunde ju inte somna på kvällen. Tror ja bara nickade till nån gång under natten, typ ingen sömn alls.
På lördagen så startade dagen med lite ris o en banan för min del o frukostbuffé för Chrille. 
Sen gick vi t Kistamässan. De hade skrivit upp mässan på sociala medier något kan man ju säga. Väl där så va d den minsta mässan någonsin. D va lixom 7 st utställare tror ja som demade olika proteinpulver eller nån massage apparat typ.
Jag sminkade iaf av en jätte duktig tjej som jag bokat tid hos där. Supernöjd med mitt smink!

Sen blev d ganska lång väntan för även denna gång skulle ja gå upp i sista blocket. D konstiga va bara på inregistrering så mätte vi oss. Ja e ju vanligen 168 cm, har jag mätt när man tagit pass o hos läkare lixom. Så jag anmälde mig till gruppen -169 cm. Men där mätte dom mig till 165 cm så jag fick ju byta grupp. Den första gruppen som ja trodde ja skulle upp i så hade vi blivit 8 personer. Nu i nya gruppen blev vi 16 personer.
Men iaf så blev d ett lager spraytan till o lite mer väntan. Chrille hjälpte mig att fixa lösnaglar.
Pappa kom oxå dit för att titta på mig när ja tävlade så vi var med honom oxå. Jätte roligt att han åkte ändå till Stockholm själv för min skull. D betyder väldigt mycket!
Sen gick tiden helt plötsligt väldigt snabbt. Dags för smycken, inoljning o på med skorna.
Showtime!


D gick så snabbt där på slutet så vi glömde helt att ta bilder backstage. Så tyvärr så har ja inga jätte bra bilder på mig själv denna gång.




Jag kände mig mycket lugnare på scenen denna tävling o allt kändes mycket bättre.
Jag satte poseringen mycket bättre än sist o jag hade leendet under hela framträdandet.
Men herregud va länge vi stog i vissa poser på scenen. Man spänner ju alla muskler i kroppen konstant så jäklar va kroppen värkte efter ett tag. Man fick bara tänka: Håll ut! Håll ut!
Såg i ögonvrån att tjejen brevid mig fick ta om sin pose hela tiden för hon inte kunde hålla den.
Så när vi gick av scenen så va ja väldigt nöjd!
D va 6 st tjejer som skulle gå vidare till finalrundan o ja trodde faktiskt inte ja skulle gå vidare för d va så många som va så mycket bättre än mig såg jag. Så jag gick inte heller vidare men kände mig lixom inte ledsen för d. Utan mer glad för att d känts så bra.
Pratade med min coach o han tyckte d såg jätte bra ut på scen. Enorm skillnad sen sist o jätte bra att jag log hela tiden. Fick mycket beröm från honom o då blir man väldigt glad för han menar d han säger lixom.




D e en otrolig känsla att stå på scenen o d e verkligen värt allt slit.
Men d här e verkligen inget ja skulle klara av själv. E så otroligt tacksam över att ha Chrille vid min sida som stöttar mig. Både hemma o när vi är iväg på tävling. Han e så lugn o hjälpsam även fast d inte e hans område lixom. Han hjälper mig med lösnaglar, skor, bära o allt utan att gnälla. Jag vet att d e jobbigt för honom när han inte e så bekväm ibland massa vältränade killar o att ja e naken inför både kvinnor o män under spraytanen. Men han e där ändå o stöttar o uppmuntrar.
Han e verkligen min klippa!❤
Efter tävlingen så åkte vi o pappa o åt mat i gallerian brevid. Väldigt gott med thaimat efter en så strikt diet! Mätt för första gången på 2 veckor!
Väldigt trevligt att sitta där o äta o prata ett tag innan vi begav oss hemåt.
Så va ännu en tävling över o tyvärr så blev ja lite ledsen när ja vaknade dagen efter o resultaten kommit upp. Jag kom sist i min klass. Vi var 16 st, man får va 15 st som tävlar så en blir petad lixom. D blev inte jag men jag kom alltså då på plats 15 av 16 st tjejer.
Jag trodde faktiskt att ja skulle få en lite högre placering. Jag tyckte som sagt att poseringen satt mycket bättre denna gång men tydligen va alla andra bättre ändå.
Tråkigt men så e livet tyvärr. D ska ju inte va lätt för då har vi inget att kämpa för.
Så ja e lite ledsen men d gör att ja kmr kämpa hårdare o öva mer till nästa tävling!
bikinifitness, nordicshapeopen, tävling,

1 kommentarer

Mamma

02 Sep 2019 15:50

Tyckte du så jättebra ut i jämförelse med många andra. Du såg avslappnad o bekväm ut på scenen då en del såg väldigt spända o stela ut i konstiga positioner.
Du ska vara stolt för det du gör o klarat av att uppnå.
Jag är det. ❤️

Svar: Tack!❤
isakssonjossan.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej