Jag började mitt nya jobb i måndags!
Strömporten i Skärblacka.
Superkul o känns riktigt bra. Dock så hade ja ju en dag jag behövde va ledig den här veckan för jag redan hade bokat in en invägning hos min coach i Västerås. Så d kände ju inte så bra att redan första veckan behöva va ledig på torsdagen. Men men så var d ju lixom.
Melissa har verkligen känts som en stor tjej den här veckan. I måndags va hon ensam hemma för första gången medans jag var på gymmet. Hon hade en walkie talkie hemma hos sig o ja hade den andra på gymmet så vi hela tiden kunde hålla kontakt med varandra. D tyckte hon va kul o gick jätte bra.
På tisdagen efter förskolan så släppte jag av henne hos en kompis för första gången för att få leka några timmar själva. Hon hade jätte kul o dom åt pannkakor ihop hemma hos honom.
Tyvärr så har Melissa haft magvärk sen i måndags så hon har varit lite hängig på förskolan men inget som märkts för mycket. Men då natten till onsdagen, hon sov i min säng för vi upptäckte att katten kissat i hennes säng. Hon somnade bra o ja släckte lampan vid 22 tiden o höll just på att somna när ja hörde hur Melissa började hulka o kräkas. Jag flyttade snabbt på mig o tände lampan o då satt hon upp o kräktes rakt ut. D kändes som hon aldrig skulle sluta, d bara kom mer o mer flera ggr. Så när hela sängen väl va nerspydd så lyfte ja in henne i duschen medans ja bytte allt i sängen. Melissa va knappt vaken när hon kräktes så hon undrade efter duschen varför ja nytt sängkläder. Men när hon väl va ren o sängen va ren så slocknade hon direkt igen. Tyvärr hade ja inga fler täcken så vi fick sova med filt o hitta nya kuddar.
Så på onsdag morgon fick ja ringa till jobbet o säga att ja inte kunde komma. Inte så populärt då ja e anställd på vikariat för en tjej som e sjukskriven så dom behöver alla på plats lixom. O torsdagen va ja ju ledig som sagt så ja blev borta två dagar.
Melissa har inte kräkts sen efter d som tur me men hon har fortfarande ont i magen så hon fick ju följa med mig till Västerås. Hon har knappt nån matlust så hon fick pilla i sig lite smått här o var.

Pratade med chefen i bilen på vägen hem där o sa att ja kommer på fredagen eftersom jag skaffat barnvakt. Jag pratade med mamma innan o hon va så snäll att Melissa fick sova där redan från torsdagen så ja kunde jobba fredag. Annars skulle Melissa bara sova där fredag till lördag.
Så ja släppte av Melissa hos mamma o åkte o handlade med Johanna. Melissa hade fortfarande magvärk men ville ändå sova hos sin mormor. Så ja åkte hem o packade upp, åt mat o gjorde iordning här hemma o då blev klockan så mycket så ja struntade faktiskt i gymmet. Ja va så jäkla trött efter att varit vaken natten där så ja gick o på mig redan kl 21.
Vaknade mitt i natten o mådde väldigt dåligt. Japp nu var d min tur!
Spydde som en gris o d sprutade åt alla håll o kanter! Bara somna om nån minut o sen upp t toaletten igen!
I vuxen ålder har jag verkligen aldrig mått såhär dåligt förut. D värkte i hela kroppen o ja mådde verkligen skit!
Men när ja väl fått ur mig allt ja hade i kroppen så kunde ja somna ett tag tills klockan ringde imorse o ja fick återigen ringa chefen o den här gången sjukanmäla mig själv. Inte så populärt då han skulle va borta hela dagen så ja verkligen behövde på plats, d e inte alla där som kan kassan så d blev nog körigt för dom idag kan ja tro tyvärr. 
Jag har inte kräkts nått mer efter natten men har magvärk o d värker i precis hela kroppen. Jag mår hyfsat okey när ja ligger still men så fort ja reser på mig så blir ja yr o illamående. Men ja har ju inte heller så mycket vätska var i kroppen så d e ju inte så konstigt. Ja tappade 2 kilo vätska i kroppen under natten visade vågen.
Så idag skulle ja o Chrille haft idolmys ikväll. Ja hade fixat mat till kvällen o lite godare frukost t lördag morgon eftersom han skulle iväg tidigt o behövde ladda upp lite. O ja skulle ju iväg på dejt med Ange o äta lunch.
Istället ligger jag själv i soffan med katten o vi får ha idolmys själva. O mysfrukost själv imorrn o ingen lunch med Ange.
Så den här helgen blev ju inte alls som planerat!
Men men.. sånt som händer tyvärr 😔
Melissa mår iaf bättre o d e ju huvudsaken så ja hoppas hon o ni andra får en bättre helg!
magsjuk, sjuk,

Kommentera

Publiceras ej