Igår startade jag o Chrille dagen efter frukost med en tur på hans motorcykel. Han har haft den i 1 vecka nu så d här var min första tur. Min första tur någonsin på motorcykel faktiskt. Det var härligt o åka runt lite. Blev ju dock inte så länge eftersom vi skulle iväg sen o fira pappa 60 år.
Så hemma sen gjorde vi oss bara iordning o ja fixade klart det sista på tårtorna så åkte vi iväg mot Ljungsbro. Vi hann bara komma ut på motorvägen innan jag insåg att jag glömt pappas present!😅 Bara vända o åka tillbaka vilket gjorde att vi kom 20 minuter försent 🙄
Ja va så fokuserad på att få med tårtan o Chrilles present som vi precis slog in i cellofan innan. D va en korg med massa gott som vi vet att pappa tycker om; twist påse, Norrköpings fläsk, korvar, noblesse apelsin, brända mandlar m.m.
Den blev väldigt uppskattad av pappa.
Av mig fick pappa ett kort med ett rim:

Nu när du fyller 60 år,
en upplevelse med mig du får.
Målet med dagen är att inte trilla i,
men lite blöta kommer vi säkert att bli.
Så därför tar vi detta när ännu varmare ute är,
resan då bort till Kolmården bär.
Där ska vi lära oss att stilla stå,
frågan är nu: hur kommer detta att gå?

Han fick ett presentkort för 2 på en nybörjarkurs för Stand Up Paddleboard.
Han blev jätte glad för presenten 😀
Sen bakade jag även hans 60 års tårta.
Herrgårdstårta såklart, hans favorit. 

Vi fick oxå jätte god mat, exotisk planka o potatissallad.
Vi hade kubb turnering. 
O Melissa fick nya kompisar, Ritas barnbarn. Så hon hade oxå jätte kul o sprang runt o lekte med dom.
Bra väder blev det oxå. Perfekt dag som avslutade med grillning på kvällen. 
Chrille har beredskap under helgen så han fick tyvärr ett jobb på kvällen så vi fick åka hem efter grillat på kvällen. 
Men helt klart en väldigt bra dag o pappa verkade väldigt nöjd med sin födelsedag. 
Grattis pappa 60 år!
födelsedag, grattis, pappa, tårta,

1 kommentarer

Anita

21 Jun 2020 17:46

Grattis till honom :D

Svar: 😀
isakssonjossan.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej