I helgen så jobbade ju jag. Men på lördag kvällen så var d dags för 50 års fest för Chrilles mammas sambo.
Jag hade fått äran att baka hans tårta som då skulle räcka till ca 42 personer. Han vill iaf att det skulle vara lemoncurd i tårtan o sen kanske choklad eller nått fruktigt. Så jag kombinerade det. 
Det blev chokladbottnar med mörk rom i.
Första lagret blev lemoncurd o skivade färska jordgubbar. 
Andra lagret blev en bärmousse gjord på massa olika bär.
Han hade inte sagt nått om utseendet så jag körde på guldtema.
Spacklade tårtan med chokladkräm o dekorerade med droppande chokladganache som jag målade med ätbar guldfärg. Chokladdoppade även jordgubbar o sprayade med ätbar guldfärg.
Han som fyllde gillar egentligen inte sötsaker men hans absoluta favorit bakelse när han går ut o fikar är biskvier. Så jag gjorde mini biskvier med citronsmörkräm o sprayade dom guld.
Tårtorna blev en succé!
Han blev supernöjd med både smak o utseende. Även alla andra på festen tyckte d va supergott o kom fram o berömde mig för hur god den va o att ja borde öppna eget eftersom tårtan va så fin.
Jag blev oxå nöjd. Jäkligt god!



D blev inte mycket sömn dagarna där vid festen eftersom ja va uppe o gjorde tårtor 😆 4 timmar första natten, 4,5 timmar andra natten o 6 timmar efter festen. Så man va lite trött på jobbet men d va d ju värt!
Hela festen va jätte trevlig! Jag hade ju inte träffat så många där innan så d va kul. Jätte god mat o bra live band som spelade under kvällen.
Feri trollade även för gästerna under välkomstdrinken o senare på kvällen så kom även en "bussen" förbi o spelade musik utanför. Så en jätte trevlig kväll som sagt!
😃
50årsfest, fest, guld, tårta,

Kommentera

Publiceras ej