Nu har jag haft praktik i en vecka.
Jag är på Restaurang Strömporten i Skärblacka. D e en lunchrestaurang vid Bruket som har buffé med 3 st olika rätter o serverar ca 180-250 gäster om dagen. 
Hittills har d gått jätte bra o d känns verkligen som ett bra ställe. Dom köper bara in svenskt kött o väger allt svinn varje dag så dom jobbar aktivt mot att man inte kastar mat. Så allt tas till vara på hela tiden.
Dom e ganska många där, 6 st. Så med mig så blir d lite omständigt nu när vi e 7 st. D hinns med väldigt mycket mer så vissa stunder finns d istället inte något att göra.
Men chefen där säger att han o alla andra e nöjda med mig o han har redan erbjudit mig att jobba lite extra på stoppveckan om d skulle behövas för dom.
Ja har gjort allt möjligt, varit i kallskänken o gjort sallader o kalla dressingar. Ja gjorde o stekte ca 50 vegetariska biffar till en konferens från Kina. Gjorde köttfärslimpa på 35 kilo färs. Handskurit 20 kilo rotfrukter. Gjort o portionerat upp ca 220 skålar chokladmousse. O lärt mig otroligt mycket tips o annat.
Väldigt kul hittills 😊

4 veckor kvar på praktiken.
😊
praktik,

1 kommentarer

Mamma

10 Mar 2019 18:36

Lärorikt verkar det som. Laga o ta vara på all mat mm.

Kommentera

Publiceras ej