Igår sprang jag o Chrille ett lopp i Stockholm. 
Sthlm Apocalypse.
D va ett lopp som ingår i Sthlm Challenge som består av 4 olika lopp där det sista loppet är ett lopp som ändras varje år. Så det här loppet var med andra ord ett lopp som bara gick o springa i år, det går inte springa igen för d byts helt enkelt ut varje år. 

Så detta år var det ett lopp på 8,5 km där man blev attackerad av zombier lite här o var. Man fick 3 st liv i form av band att sätta runt midjan o målet var att komma i mål med minst 1 band/liv kvar. Zombierna skulle då dra av våra liv o på så sätt blev vi "smittade".

Loppet var kul, mest för att d e det längsta loppet jag sprungit som ett mer löparlopp. D va tyvärr inte så mycket zombies som ja hade hoppats på utan det var mest lång löpning mellan olika områden där d var några zombies. 
Men både Chrille o ja överlevde med 1 varsitt liv!

Chrille e ju van löpare nu o har bra kondition o tycker löpning e kul. Jag har inte lika bra kondition o tycker själva löpningen i sig inte e så rolig utan jag gillar ju när d e hinder o händer lite mer under loppet. Så ja gillar ju mest ocr lopp där man får använda kroppen o sin styrka mer. Men sånna här lopp e roliga för d e zombies o lite läskig stämning lixom. Tyvärr så var ju inte d här loppet så läskigt som sagt. 
Vi fick iaf tiden 55 min på 8,5 km.
För min del e d en väldigt bra tid. Jag e ju van att mestadels springa på löpband så nu att springa ute, asfalt, skog, backar, trappor o så, på den tiden e jag väldigt nöjd med. Jag orkade springa längre sträckor än ja trodde, vi powerwalkade ibland efter man sprungit igenom ett zombie område där man spurtat för fullt, så man fick återhämta sig lite. Men annars så sprang vi, stog aldrig helt still lixom. 
Så som sagt så e ja nöjd, kul kväll!

Väldigt kul framför allt att göra såhär udda saker med chrille, inte alla par som tillbringar sin lördagkväll med att springa från zombies!
lopp, sthlmapocalypse, zombie,

Kommentera

Publiceras ej