I söndags så hade ja laddat upp här hemma med massa gott till frukost som ja va sugen på efter min tävling.
Så d blev nybakade scones med hemmagjord krusbärsmarmelad o Brunnebys hjortronmarmelad, salami, brinks saltgurka, kvarg o hemmagjord müsli, brieost, vindruvor från morfars växthus o äppelmust från Billbäcks plantskola.

Sen blev d soffläge för min del medans Chrille va ute o sprang en sväng.
Glömde ta kort på, men ja fick en present av Chrille efter tävlingen. En liten kartong fylld med hela Delicatos utbud. Så punchrulle, delicatoboll, pärlboll, havreboll, biskvi, mazarin, käka o säkert nått mer som ja glömt. Min man kan han!😍
Så d blev en delicatoboll för mig där!
När Chrille kommit tillbaka så låg vi o såg ikapp på alla Idol avsnitt o åt lins chips. 
På eftermiddagen så gick vi ner o skulle köpa pizza från den nyöppnade pizzerian här nedanför som hade öppningserbjudande 2 för 1. Men d va ju sånt jäkla oväder så pizzerian hade ju strömavbrott till o från så d va 1 timmas väntetid på maten. Så vi beställde o gick hem en sväng o sen ner o hämtade igen. Men asså där kmr ja inte köpa igen! Vi tog 2 pizzor som vi tänkte äta hälften av var. En vikingpizza, den va helt okey. Men sen tog vi en ostpizza som skulle va 3 sorters olika ostar o salami på. Öppnade kartongen o d såg ut som en barnpizza, kanterna nuddade inte ens närheten av kartongen. O 4 st små salamiskivor på o 5 st fetaost kuber på. O sen smält ost som inte såg mycket ut för världen, skulle ha fotat assp men va så besviken! Här har man längtat efter en stor fet pizza o så får man d där!
Nee inte igen där kan ja lova!
Men d blev en mysig dag i soffan iaf!
Tyvärr så vaknade jag i lördags på tävlingsdagen med ont i halsen o i söndags så hade ja ont i precis hela kroppen o kände mig jätte sjuk. 
Så o måndags fick ja sjulanmäla mig från jobbet o låg döende i soffan hela dagen. I tisdags så mådde ja fortfarande skit men fick knapra lite tabletter o ta nässpray iaf o åka in t stan för en intervju på kostenheten. Den gick bra iaf så nu e ja inskriven där o har redan fått mina första jobbdagar därigenom. 
E inte världens piggaste idag heller men tog lite Ipren o åkte o jobbade iaf. Började jobba på Villa Flora i Svärtinge idag igen, som jag jobbade på innan sommaren. Ska hjälpa till där några dagar nu innan de stänger för säsongen.
Jäkligt kul med lite annat jobb igen!
😊
frukost, jobb,

Kommentera

Publiceras ej