I torsdags var ja på invägning hos min coach i Västerås. Melissa fick ju följa med då hon fortfarande hade ont i magen.
Där på gymmet så hittade vi ett lekrum som hon kunde va i medans ja pratade med coach. Melissa tyckte d va väldigt kul för hon hittade en kassa apparat så hon kunde leka affär.
Min invägning gick jäkligt bra. Mycket bättre än förväntat!
Mina resultat den här gången var nästan lika bra som sista invägningen innan min första tävling. Vilket betyder att d va skit bra!
Jag var ju lite sugen på att gå upp i en tävling i Göteborg den 2e november o sen en tävling i Stockholm den 7e december. Men coachen tyckte att ja bara skulle satsa på den tävlingen i december för då hinner vi bygga mer muskler på kroppen. Så det satsar vi på nu.
Jag pratade med honom om min förra tävling o att ja tyckte d va tråkigt att ja fick så dålig placering när ja kände mig så bra när ja blev av scen. Jag kom ju på plats 15 av 16. Han blev jätte förvånad för han trodde jag hamnade på plats 9 lr 10. Så han va tvungen att gå in o kolla upp det på datorn o då blev han arg oxå för han sa att d va många andra tjejer där på scen med mig som inte alls hade lika bra kropp som jag. 
Det kändes jätte skönt att höra honom säga o se att han verkligen menade det. Han e ju väldigt ärlig o säger som sagt inget han inte menar men nu fick ja även se en reaktion ja inte sett förut hos han.
Jag sa att jag kollat på videon över framträdandet o sett över alla mina missar o sen även sett att ja behöver lägga på mig mer muskler på t.ex ryggen för tjejerna brevid hade mer synligt än mig.
Han påminde mig om att ja inte får jämföra mig med dom andra utan bara se min egen resa. D e domarnas uppgift att jämföra o bedöma men jag ska bara bedöma mig själv. Har jag gjort allt jag kan o har jag förbättrat mig sen sist?
O han tycker att ja lär mig så snabbt o tar till mig allt han säger direkt så det blir bara bätre o bättre.
D e ju otroligt kul att höra men d e svårt att inte jämföra sig med dom andra tjejerna när hela tävlingen går ut på att jämföras med varandra lixom.
Men då påminde han mig oxå om att de flesta av de tjejerna på scen med mig har inte barn att ta hand om, de jobbar inte heltid o de bor hemma.
Jag har en dotter att hand om o spendera tid med, jag jobbar heltid - som kock dessutom, och ja har ett privatliv att leva oxå. Jag kan omöjligt träna så hårt som de andra tjejerna har tid att träna.
Det känns ju självklart oxå otroligt skönt att höra honom säga. Man får lite mer kraft o lite mer motivation o blir bara ännu gladare efter ett sånt här möte med honom. 
Han säger inte mycket men när han väl säger nått så e d bra helt enkelt! Man lyssnar o märker hur stor erfarenhet han har.
Han tycker att med min genetik så ska jag ligga i topp 6.
Så d e mitt mål nu!

Nytt kostschema o nytt träningsschema - nu ska det byggas muskler!
💪
invägning, motivation,

Kommentera

Publiceras ej