Sista dagarna på Häktet så ville ja bjuda kollegorna på nått som tack för denna tid.
Först jobbade jag med 2 av dom varav ena har tjatat länge om ett bakverk som e hennes favorit men som inte säljs längre på nått café. Hon har försökt att baka det själv men det har inte lyckats. D var Moccabakelser. Hon tycker igentligen inte om kaffe men det här bakverket är då med smak av kaffe. D består av marängbottnar med kaffesmörkräm i mellan. Den ska toppas med ett inlagt körsbär på burk o dekoreras med mandelflarn runt o kakaobönor på toppen.
Jag gjorde ett lite modernare utseende men samma smaker, så gott ja kunde iaf för ja hade aldrig hört talas om detta bakverk.
Kollegorna blev jätte glada när ja överraskade dom med fika på jobbet o dom tyckte d va supergott o smakade precis som den riktiga som man kunde köpa på café förr. 
Så d va ju tur d!😁

Sista dagen fick dom o även andra kollegan en varsin liten burk med min hemmagjorda krusbärssylt med kardemumma.
D va väldigt uppskattat!🤗
Förra veckan jobbade jag även sista dagen på Villa Flora i Svärtinge.
Jag har verkligen trivts där o lärt mig så mycket av kocken som ja e så fascinerad av att han kan så mycket o e så duktig fast han inte e utbildad o är yngre än mig. Chefen är lika gammal som mig o hon e så snäll o har ett så stort driv. Hon har jobbat hela sommaren, då menar jag varje dag minst 12 timmars pass, utan att klaga. Hon kan lixom lite av allt o som person o chef e hon verkligen bra rakt igenom. Hon undviker nu gluten o på cafét kan hon ju då inte äta så mycket gosaker, så jag tyckte hon förtjänade nått gott!
Jag bakade en glutenfri tårta med rosa bottnar o en fyllning av mörk chokladkräm o hallonmousse. Jag dekorerade den i vit fondant med massa blommor o pärlor o satte på lite av de ätbara ananaslöven jag fått av chefen.
Dom vart jätte glada o tyckte den va jätte fin o smakade jätte gott!
Så kul när man kan göra nån glad ibland!🤗

Jag fick även en tårtbeställning förra veckan. En tårta till en kille som fyllde 14 år. Mamman ville ha en tårta som såg ut som Svampbob fyrkant. D va tydligen nått inside skämt om honom i familjen.
Så d blev en snabb beställning eftersom tårtan skulle hämtas på fredagen. Ja fick fria händer med allt förutom att hon ville ha smak av vit choklad o hallon.
Så jag gjorde gula vaniljbottnar med en vit chokladfluff o hallonmousse. Dekorerade den i fondant.
Familjen blev jätte nöjd! Mamman skrev dagen efter till mig att tårtan va otroligt god o att den va väldigt snygg. Hennes dotter har nu börjat fundera på va hon vill ha för tårta när hon fyller 😜
Kul att de blev nöjda!

Så om ni vill ha någon speciell tårta lr bakverk så är det bara höra av sig till mig för beställning!
bakverk, tårta,

1 kommentarer

Mamma

25 Sep 2019 22:40

Du har verkligen utvecklats o blivit jätteduktig på både tårtor andra bakverk o mat.
Blir Hela Sverige bakar nästa 👍

Svar: tack! 🤗 jajamen dit ska ja söka, skulle va skitkul!
isakssonjossan.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej