I tisdags förra veckan så åkte jag o Kjell t Helsingborg. Vi skulle på Kick-off me företaget :)
Resan startade hemifrån kl 7.00 o vi var framme ca 10.30. Jag klarade nästan hela vägen utan att somna :P
Vi hittade vårt hotell snabbt o d va jätte fint! Marina Plaza tror jag d hette :) Men vi fick inte checka in än så vi ställde bara bilen där o gick över t kontoret ist som var bara en gata upp. Där fick vi träffa alla som jobbade där, d var inte stort men väldigt mysigt faktiskt. Efter nån timme så började de andra droppa in oxå o d va jätte kul att få träffa på alla igen. Det var ju sjukt länge sen som man träffade alla så d va på tiden nu, ända anledningen att jag åkte ner dit faktiskt :)
När alla hade kommit så gick vi över t hotellet igen för där skulle vi bli bjudna på lunch. Jätte gott var det! Fisk o potatis me nån sås me lite räkor, ärtor o gott :) Sen gick vi vidare t ett konferensrum där vi pratade om företaget o va vi tyckte o tänkte. Sen blev d fika o mer prat, d va väldigt trevligt o roligt att höra va alla hade o säga.
När vi var klara där så fick vi checka in i våra rum. Jag som var ensam tjej där fick självklart ett rum för mig själv :) O d va riktigt nice kan ja lova!

    
Två olika badrum oxå. Ett rum me handfat o toalett,
o ett rum me handfat o badkar.  
                            
      Utsikten var över färjorna

Strax efter 17 så möttes alla på kontoret igen efter dom stängt. Det var jäkligt skoj, d va ju folk där man inte hade träffat förr oxå o alla var trevliga. O då kom jägern fram på bordet me :P
Jag drack där typ 2 shot jäger o 4 glas vitt vin. Kändes att d började bli lite varmt då, men kul hade vi! Försökte supa ner cheferna me men dom skulle jobba tidigt dagen efter så d gick ju inte så bra :P
Kl 19.15 gick färjan som vi hade gått på där vi skulle bli bjudna på middag. Det var tydligen nån tradition där nere att man var tvungen att tura fram o tillbaka från Helsingborg - Danmark. Skitkul ju :) O DAMN vilken god mat d va!
¤ Förrätt: Räkor, kräftstjärtar o lax.
¤ Huvudrätt: Potatis o kött.
¤ Efterrätt: Cheesecake (smakade det som iaf)
O till allt detta så drack jag 3 xider o smakade lite av vad dom andra drack. Riktigt nice va hela turandet kan ja lova! :D Hade skitskoj! Vi snackade o skrattade o bara njöt :)
Sen kom vi i land igen vid 23 -tiden o sa hej då till nästan alla chefer förutom en som hängde på oss säljare ut sen. Vi gick t Bishop, där blev ja besviken på att de inte hade nån musik på. Helkonstigt tyckte jag :/ Men dom stängde vid 1 så då lämnade vi chefen som va kvar i en taxi o så gick vi andra t nån annan krog där jag fick en Sex on the beach av Kjelle :D
Men efter stängning där me vid 2 tiden så var d dags för mig att gå tbax t hotellet o sova. Grabbarna som jag skulle åka me dagen efter hade redan dragit tbax o lagt sig så jag tänkte att ja nog oxå borde göra d för att va pigg t morgonen. Så jag vinglade in på rummet, slängde av mig kläderna, kröp ner o somnade gott :)
Men d blev inte långvarigt för vid 6 -tiden så vaknade jag o mådde skit! Va tvungen att gå upp o spy som en gris. O sprängande huvudvärk gjorde ju inte saken bättre! Jag trodde jag skulle dö! Släpade mig fram o tillbaka mellan sängen o toaletten o spydde sönder mig. La mig t.o.m på andra sängen imellanåt men kunde inte somna igen hur jag än bar mig åt, mådde för dåligt. Kändes som jag hade feber så varm var jag men frös ändå som ett as.
Vid 7 -tiden så funderade jag starkt på att ringa en ambulans åt mig själv för att magpumpas lr vad som helst asså. Men ja kom fram t att en dusch kanske skulle pigga upp mig ist. Så jag satte mig ner i bakaret, kunde inte stå upp, o satte på kranen. Men vattnet kom inte från duschstycket utan från kranen o ja fattade verkligen inte hur man ändrade! Provade allt men hur jag än gjorde så ändrades inget :/
Så d blev ett bad ist. Jag fick dock resa på mig en gång för att spy igen, det blev handfatet den gången för d va närmast :P Äckligt men sant! Sen somnade jag i badet o vaknade igen av att jag frös. Ingen aning om hur länge jag legat där men gick iaf då upp o la mig i sängen ist o somnade där igen.
Vaknade på morgonen igen av att min telefon ringde, d va Johan som fråga om jag skulle komma t frukosten. Mitt svar var självklart nej då jag fortfarande inte mådde bra. Så jag halvsov en stund t o gick sist upp vid 10 för att vara klar att åka vid halv 11.
Resan hem var ganska lugn. Jag försökte sova men d gick inte så bra tyvärr. Men jag var hemma igen i min efterlängtade lägenhet igen vid 14- tiden.
Det första jag gjorde då var såklart att byta om d mjukiskläder o krypa ner i sängen. Men tror ni jag fick sova då?! NEEEEE!!!! Jag fick sms o sen ringde d på dörren o sen fick ja sms igen o sen ringde telefonen! O sen åkte ja o köpte mat från Spicy Hot för att få i mig lite näring igen.
Men den dagen var helt värd resan! Jag hade skitskoj! :D

         

Thanks guys!

Kommentera

Publiceras ej