Imorse vaknade jag vid 9-tiden, trodde ja!
Var jätte pigg o kunde inte somna om så låg o vred o vände på mig. Efter vad jag tror var 1 timme så gav ja upp o gick o la mig i soffan för att kolla på tv ist.
Insåg då att klockan bara var 6! :-/
Kollade på tv t ca 8.30 då ja blev trött igen o gick då in i sängen igen o la mig o sov.
Vaknade av ett ryck, halvborta. Nånting var på gång!
Ställde mig snabbt upp, vattnet gick!
D kändes så iaf, blött blev d. Så d var bara in på toan o byta om.
Klockan var nu 10.15. Jag var klarvaken!
Ringde då t förlossningen o pratade me en trevlig tjej där. Hon ville ja skulle komma upp på en undersökning för att se om d var vattnet som gått. Men eftersom ja inte hade några värkar än så var det ju ingen brådska så jag kunde komma efter lunch.
Så då gick ja in t sängen o väckte Timmie. Vi låg kvar o pratade ett tag o sen gick vi upp o åt frukost o gjorde oss iordning.
Vid 13.00 så var vi på förlossningen o mötte upp samma tjej som ja pratat me tidigare.
Vi gick in i ett litet mysigt rum, där blev vi kvar en timma typ.
Måste påpeka att barnmorskan har ett väldigt trevligt jobb, not!
Hon ville nämligen att ja skulle kissa i en mugg o byta binda så hon kunde få titta i den ja haft på mig. Hon sa att för att avgöra om d va vattnet som gått så ville hon se o lukta påt!
Asså man va ju tvungen att skratta när hon berätta d! Fatta va trevligt, lukta påt! :-P
Hon erkände själv att d va ett trevligt jobb men att hon valt d själv så :-P
Aa då får man ju skylla sig själv oxå! hehe
Efter d fick jag lägga mig på sängen me två apparater fastspända på magen. Ena mätte Pyrets hjärtslag o andra mätte mina värkar.



Så fick jag ligga i en halvtimme ungefär så de kunde se kurvan.
Allt såg bra ut o d va värkar, men inga regelbundna än.
Sen kom d en barnmorska t o så fick ja byta binda igen för då ville de båda titta o lukta igen! :-P
Så nu var de säkra på att d va vattnet som gått.
Vi fick en tid tills imorrn på återkontroll ifall inte värkarna kommit igång under kvällen.
Sen fick vi åka hem.
Så nu väntar vi bara här hemma på att nått mer ska hända.
Vi får väll se hur kvällen/ natten ser ut.
Dom sa att d kan ju fortfarande dröja ett par dagar. Men har d inte kommit igång av sig självt så sätter de igång värkarna 2 - 3 dagar efter vattnet gått.

Så som sagt, nu väntar vi!
Förhoppningsvis så blir mitt nästa inlägg en bild på Pyret! ;-)

1 kommentarer

Stefanie

09 May 2013 18:36

Åh vad spännande!!!!! Lycka till och kämpa på nu! :D

Kommentera

Publiceras ej