Idag var jag ledig. Så då fick Melissa skippa dagis o va hemma me mig en sista dag innan hennes pappavecka började.

På morgonen satt vi bara o myste med frukost framför en film.
Sen gick vi t gymmet en sväng.
Melissa växlade mellan löpbandet o crosstrainern som uppvärmning 😁
Sen gick vi hem igen o gjorde lunch.
Ja passade på att göra lite mer så d blev några matlådor.
Sen blev d bara mer film mys innan vi åkte till affären o mötte upp Melissas pappa o farbror.
Så nu får hon mysa hos dom ist en vecka 😔
 Jag åkte hem o gjorde fler matlådor.
Ja har ju börjat tänka mer på vad ja äter o fått tips från en tjej på jobbet med hur o vad jag ska äta.
Så d har blivit helt annorlunda mot vad o hur ja brukar äta i vanliga fall!
Förra veckan hade ja typ socker abstinens o bara gick o tänkte o suktade efter allt som var sött.
I lördags på jobbet så hade ja min syndar dag, får ha det en dag i veckan  iaf så ja överlever 😜
Då unnade ja mig iaf ett glas cola o d va så himla gott! Åt även Entrecote på jobbet med klyftpotatis o rödvinssås. Så ja njöt!
Känner mig nöjd efter d faktiskt.
Men att veta om att d e fettisdagen imorrn e inte kul! Ja vill ha semla! 😲

Såhär ser iaf mina matlådor ut.

Några med en kycklingwok, några med kyckling i krossade tomater o broccoli med ris o herit coverts, o några lådor med ris o en gryta på kokosmjölk med fisk, broccoli, herit coverts, bambuskott o morötter.
Allt väldigt gott faktiskt!
Blev 10 matlådor så nu klarar ja mig ett tag iaf.
Jobbigt bara med så liten frys för ja fick verkligen omplacera o mosa ner allt för att d skulle få plats!
Två lådor fick inte plats så dom får stanna i kylen o bli uppätna först 😊
Japp så har min dag sett ut!

Kommentera

Publiceras ej