Igår var det dags för årets andra hinderbanelopp!
Tough Viking på Stadion i stockholm.
8 km, 27 hinder.
Nordens tuffaste hinderbanelopp!
Det var Jag, Jenny o Chrille.
Vi åkte från stan kl 10. Vår starttid var kl 14.30. Så väl framme efter vi äntligen hittat en parkering, kört åt enkelriktat håll o brutit några andra trafikregler så hämtade vi ut våra startkit.

Sen blev d en promenad genom Humlegården för att leta efter nått ställe o äta lunch på.
Det blev Vapiano.
Pasta. Gott men ingen höjdare lixom. Min pasta var lite för hård tycker ja.
Men bra med lite kolhydrater innan loppet 😊

Promenad tillbaka där vi gjorde oss iordning o taggade igång med en BCAA😋
Sen var vi igång!!!
Bra väder att springa i. D va väldigt varmt men d va ju lite olika vattenhinder så då blev man ju jäkligt kall så d va skönt att man blev lite varmare av solen iaf.
Väldigt många nya hinder från det jag o Jenny sprungit förut. Tyvärr så var det mer springa i det här loppet o färre hinder. Så d va ju absolut ett tufft lopp på det sättet att vissa hinder var mer psykiskt påfrestande men ja tycker faktiskt att Action Run var mer fysiskt jobbigt.
Här var straffen bara springa oxå så d va ju inte alls lika jobbigt som på Action Run då d va burpees som straff.
Vi kravlade mycket. Under taggtråd o i lergropar under nät. Vi drog tunga betongblock runt i lera, vi bar bensindunkar, bar 15 kilos säckar på axlarna, klättrade i nät, gick armgång.
Ja massa olika saker.
Men mest jobbigt var första vattenhindret. Vi skulle ner i havet o dyka under 2 stora flytande rullar o sen upp på andra sidan. Vattnet var så jäkla kallt så kroppen gick in i chock. Ja hade verkligen inte räknat med att det skulle va så jobbigt som d var. Ja trodde d bara var o springa ner i vattnet o dyka lixom men satan va tufft d va! Kändes som man inte kunde andas!
Likadant på isvaken. Där behövde man ju inte dyka lixom utan bara ner i vatten med is o ner under vattnet till andra sidan. Sjukt kallt! Hela kroppen frös o man hade lite panik när man hoppade upp ur vattnet på andra sidan. Man fick stå o andas ett par extra gånger innan man va igång igen.
Ett hinder som verkligen chockade mig, bokstavligen talat oxå 😂, var elstötarna. Där blev man nersprutad med vatten precis innan o sen skulle man springa genom trådar med 10000 volt. Samtidigt som dom sprutade vatten på en. Så backen va ju oxå helt lerig o hal o så var d höbalar lite här o var så man var tvungen o kolla vart man sprang. Ja hade ju räknat med att d va el lixom o att d skulle kännas men inget ja va nervös över innan. Men satan vilken smärta!!! Hela kroppen spände sig o d kändes som hjärtat stannade varje gång man fick en stöt. D va ju inte konstant ström utan d kom ju i stötar. Så ja tror ja fick 3 stötar innan ja va igenom. Asså min kropp har aldrig upplevt en sån smärta! Ja skulle ju absolut göra d igen om ja springer loppet igen men ja skulle verkligen inte se fram emot d. Herregud sån smärta!
Ett hinder som ja ändå vart stolt över mig själv att jag lyckades med var atlas stenarna. Det ser man ju i världens starkaste man hur dom kastar upp stora tunga stenar från backen upp på tunnor. Dom har ju betydligt starkare stenar 😂 dom vi hade vägde 50 kilo. O d va inte sten utan d va gjort av gummi lr nått. Men d finns ju fortfarande inget o ta tag i när den e rund o 50 kilo lyftet man ju inte rakt upp med händerna lixom. Men efter mycket kämpande så klarade jag ändå upp en sån "sten" på en tunna. D hade jag aldrig lyckats med för 1 år sen lixom. Så d här va en boost!💪
Av 27 hinder så klarade jag 21.
Med andra ord så blev d 6 straff under loppet.
Vi gick i mål på tiden 2:34.

Sjukt stolt över vårt lag! Vi gjorde vårt bästa o vi klarade loppet!
Jag hade jätte roligt!
Jag tycker faktiskt att Action Run var roligare just för att d va svårare tycker ja. Mer påfrestande fysiskt för kroppen. Men d här va en annan sorts utmaning o ja e sjukt glad att jag fått testa på d oxå!

I mål fick vi en varsin Red Bull o en protein bar.
Jag drack inte drickan men baren var den godaste ja ätit just då😆
Sen blev d en välbehövlig dusch i ett jätte smutsigt omklädningsrum. Ja hade lera överallt 😂
Rena igen så åkte vi hemåt. 
Blev ett stopp på Heron city där vi åt mat. Utsvulten kände ja mig o mat hade aldrig smakat bättre 😂

Vi var inte hemma i stan igen förens kl 21.20 typ.
Ja stannade hos Jenny o såg Melodifestivalen. Herregud va spännande d blev på slutet!
Kom o säng vid 02 tiden hemma o d va skönt att sova kan ja lova!
Tack Jenny o Chrille för ett sjukt roligt lopp!

Vi e fan bäst!
 ❤
hinderbanelopp, toughviking, toughviking2018,

1 kommentarer

Johanna

13 May 2018 22:25

Väldigt starkt jobbat! Du ska va ordentligt nöjd och stolt! 😀👊🏼

Kommentera

Publiceras ej